onsdag 6 juli 2011

Besviken bitterf*tta

Jag har inget jobb. Jag har sökt över 40 stycken. Plus alla spontanansökningar med mail och telefon som jag inte kan räkna till. Tänkte att "till hösten MÅSTE jag ha något att göra"
Så jag sökte undersköterskeutbildning på komvux. Hoppades verkligen på det och såg nästan fram emot att det kunde bli kul att läsa igen. Träffa nya människor och sådär. Men nehe då, i förra veckan damp det ner ett brev om att jag inte kommit in. Surt sa räven. Så jävla tråkigt när man väl bestämmer sig för att söka något och verkligen hoppas på det så går fan inte det heller... Det stod att jag hade en reservplats men något nummer kunde de inte ge mig. Vad ska jag göra nu då? Givetvis söka jobb, men det kan jag ju göra tills jag dör känns det som. Bitter. Ja idag är jag det, när jag tänker på hur misslyckat allt känns... då är jag bitter.

3 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

Fy vad tråkigt!! Men du ska se att det snart ljusnar... Kan trösta med att MINST 5-8 pers i min klass kom in på reservplats! Så ja håller tummarna!

Anna Hedelin sa...

jag skulle nog kunna ordna minst 2 jobb till dig..

Caroline sa...

Usch, så himla tråkigt...
Förstår hur du känner, dels med utbidningen men också med jobbsökandet.
Har också varit där...

Det enda tips jag kan ge dig är att läsa någon kurs på 25% samtidigt som du söker jobb till hösten. Jag har gjort det två gånger när jag varit arbetslös och det lättar verkligen upp den där känslan av misslyckande som kommer över en...

Men känn inte att du är misslyckad, de flesta går igenom någon period av arbetslöshet i livet. Finns det inga jobb, så finns det inga. Man kan inte trolla med knäna, liksom!

Kram på dig, hoppas det känns bättre imorgon.