torsdag 22 januari 2009

Bråk med hyresvärd... suck

Oj oj oj, vilken gubbe!!! Första gången jag träffade honom idag och då har vi bott här i FYRA ÅR!!

Han retar sig på att vi parkerar bilen utanför här, och visst det är dumt av oss, men å andra sidan säger han ju inte till heller.. men idag så kom han och vaktmästaren just när vi varit på en kort promenad med Bella..

Står där med en halv-febrig Noelle i famnen och han gapar och skriker på mig!!
Jag kunde inte hålla mig och frågade vad det var för jävla attityd, och man kan ju kanske hälsa på sina hyresgäster m.m m.m
Sen kände jag ju för första gångn av hur känslig man är som gravid.. fortsatte skrika på honom så jag blev så arg så jag kokade, och då kom tårarna... usch!

Sen fortsatte han gapa och gnällde på att jag hade vagnen i vägen, hotade med polisanmälan ang bilen och vräkning och gud vet allt!
Hade jag haft nån annanstans att bo hade jag/vi flyttat i morgon!!!!!
Jag har ju klagat flera gånger på att tvätt/torkmaskinerna gör svarta fläckar på mina lakan... Har ju inte ett enda lakan/påslakan som inte har dessa märken. Men nu påstår han att servicegubben inte visar på nått fel så då trodde han ju att jag hade "satt dit" dessa fläckar själv!!! Då frågade jag om han var helt dum i huvudet.. "Varför inte lyssna på sina hyresgäster istället???"
*GRR MORR*
Sådär ja.. gnällt av mig lite.. Nu ska jag lägga Noelle och då ska jag sova med, kanske bara äta lite choklad först ;)


Ringde Mattias, som skulle ringa upp honom.. får se sen om han fått tag i honom...

8 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Fy faaan vilken hyresvärd!!! Bra att du sa ifrån iaf!!! Känner igen det där med känslighet, börjar med gråta för minsta lilla nu för tiden. Du är inte ensam om det ;) Hoppas det löser sig med hyresvärden...!! KRAM!

Sandy Dandy sa...

Jo på tal om dagis...tror jag ska ha henne ti-tor mellan 9-14 om det går...tror engla behöver det och JAG med ...hur ska NOelle gå??

Sandy Dandy sa...

Hi again! Okej, vore ju kul om de gick samma dar på dagis kunde man träffas allihopa när dom är hemma också!!! Här blir det dagis isf ti-tor om sven är FP ledig fre o må.

Anonym sa...

Herregud!
Bra att du röt ifrån, jäkla karl som tror att han kan bete sig hur somhelst!

Kram på dig!
Maria

Carol sa...

Hmm, en ny kommentar, vad kul!!Måste fråga lite försiktigt vem Maria? Jobbigt när man känner några stycken ju...

Anonym sa...

Det verkar som att han behövde en utskällning!! Bra jobbat Carol!!! Kramar från Linköping

Sandra ♥ sa...

Men gud vilken jäkla surgubbe!

Anonym sa...

Vilken kul hyresvärd. Låter som våran. *suck* Hoppas lilltjejen är bättre!