onsdag 7 januari 2009

Ultraljud!


...som jag hade längtat!

Det var så mysigt, man såg jättetydliga bilder, på fingrar och tår, ryggrad och allt.. Den sträckte ut hela kroppen flera gånger, typ "gäääääsp" :) och sen sög den på tummen...

Jag lägger ingen tid i att försöka se något kön, fattar inte HUR det syns ändå... Vill nog inte veta heller...
Allt som man kollar efter såg bra ut, och det var som tur var bara EN bebis ;)
Hade två barnmorskor varav den ena gick under upplärning för den nya apparaten, och hon skrev ut tre likadana bilder först, så jag fick med mig 5 st hem ;)
Mattias tyckte att den andra sa "HAN suger på tummen..." o.s.v men jag tror de e ganska vanligt att man säger "han" i såna lägen.. jag vet inte...
Blev flyttad exakt samma antal dagar bakåt som med Noelle, NIO DAGAR, nu är det nya datumet 10 juni.

Nu ska jag fixa lite lunch medan Noelle sover...

I eftermiddag ska vi åka till Filippa och leka :) Ska bli skoj! Hon har ju en liten lillasyster med, kan bli skoj att se hur Noelle reagerar...

3 kommentarer:

MrsTroll sa...

Åå så härligt med ul-besök. Skönt att allt såg bra ut där inne :-).
Oj nu har sjuklingen vaknat..

Anonym sa...

bilderna blir verkligen helt otroliga i den nya maskinen! att man till och med kan se alla benen i de små fingrarna. imponerande! :) skönt att allt såg bra ut.

jag jobbar som förskollärare på Göta. helt färdig nu, sov nog mindre än en timme inatt. ingen ordning på sömnen efter att varit ledig så länge + att jag hade förbaskat mycket sammandragningar och däremellan en karatetokig bebis i magen. så snart ska jag sova. :)

kram!

Anonym sa...

Va härligt med ul:) Jag gissar på att det blir en pojke, ser ut som det på bilden;) Jag har ju varit med om att se det 2 grr på våra ul och jag tycker mig se det på denna med=) Ska bli kul o se vad som tittar ut, men som sagt, tippar på pojke:) Kramis