lördag 21 november 2009

Lördag...

... började som en vanlig tråkig lördag, tvättstugan bokad och så... Noelle åkte till farmor o farfar för Mattias skulle ut och hjälpa en kompis röja hans hus inför en flytt! När jag var klar med tvätten och William hade sovit och fått lunch åkte vi till Knalleland o mötte upp min syster.. Kikade runt lite, fikade (med kaffe och SMÖRGÅS faktiskt) Jag letade efter en kjol men hittade ingen.. vet inte direkt vad jag är ute efter heller... inte för kort, inte jeanskjol, men en "vanlig" ... svart eller grå... som man kan ha till det mesta...
Innan vi åkte hem smet jag in på Din Florist och såg en adventsplantering med ljus.. "den vill jag ha" så jag köpte den ;) Hade väl kanske blivit billigare om man var lite händig och kunde göra en själv, men nu kan jag ju inte det ;)
På Eko blev det en ny Pippifilm... för ca två-tre veckor sedan köpte jag "Pippi på rymmen" och sedan dess har det varit den enda film Noelle velat se... är lite trött på den vid det här laget. Kan den utantill med en säng som luftballong, cykel utan hjul, en bil som drivs på Konrads kalasklister, tjurfäktning och åka hemmabyggt flygplan rakt igenom en eldsprutande vulkan... Ja hon var allt påhittig den där Astrid Lindgren... men vi älskar henne! ;)
Det blev en sån här denna gången, antar att det är tv-avsnitten på dessa fimer, och de röda fodralen är långfilmerna... denna, med "Pippi flyttar in" bland annat... vill jag med se ;)

Mattias fotade William igår när han precis vaknat från sin eftermiddagslur :) Tokglad!!
Själv var jag på ansiktsbehandling igår e.m på Len Hud. Det var så skönt! Inget man gör allt för ofta direkt... Lite lyxig egentid är jag väl värd... ;)Skulle bara vilja komma iväg ochh sola ett par ggr nu med så man slipper vara sådär vinterblek...


Haha, han ser knäpp ut.. han är så glad när han åker runt i sin "bil"...




1 kommentar:

Martina sa...

Så ni har fått en Pippitok ni med då :-)
Fin adventsstake, jag kan inte heller göra egen.
Ses i veckan. Kram