fredag 13 november 2009

Vaccination

Idag var vi på BVC. Vikt och längd för båda barnen. William 8030 g / 69 cm och Noelle 15 kg / 93 cm. 5-mån-vaccination för William också, den första märktes nog knappt, men den andra (precis som tremånaders...) gjorde nog ont för han skrek en stund.
Vi blev även erbjudna influensavaccin så jag och Noelle tog det. Noelle var ledsen när hon såg sprutan sitta i hennes lår och hon ville skruva sig lite... men det gick fort över och sen så fick ju jag min i armen och hon tittade på =) Jag känner att vi har gjort rätt nu iaf. Mattias har inte tagit den, hoppas att jag kan övertala honom, han är ju extremt känslig för sprutor, men sen är han lite orolig för biverkningar... jag får vara försökskanin i denna familjen då ;)
Vi åkte till ICA Maxi efteråt och köpte bullar och fredagsmys, vi var ju så duktiga ;)
På Facebook verkar det som att halva Sverige äter tacos och kollar på Idol ikväll, får se vad det blir för mat här, tacos är ju ingen favorit hos M... kan nog övertala där med ;)

Inga kommentarer: