torsdag 19 november 2009

Skogspromenad.

Först en bild på William i pyjamas igårkväll.
Noelle fick stanna hemma från dagis idag, hon var ganska täppt i näsan i morse, men det gick över till att bara vara ytterst lite rinnande näsa... Så vi trotsade regnet och gav oss ut på skogspromenad. Hon tycker ju att det är så roligt i skogen när dom går dit med dagis, men oftast är det bara de större barnen som går och då säger Noelle alltid "stora barnen gå skogen, Noelle inte följa med" och det låter ju som att hon är den enda som inte får gå med ;) Jag vet ju att det inte är så, men... ja, då får vi gå till skogen hemma istället, den ligger ju bara precis runt hörnet här!
Glad =)

Hittade lite rinnande vatten att plaska i...
Eftersom hon inte var sjuk, så åkte vi till öppnis efter lunch och vila. Ganska folktomt där idag. Många sjuka tror jag, plus att många kanske är rädda för att bli sjuka. Nu är ju vi vaccinerade mot svininfluensan iallafall, men magsjukan vill man ju inte ha, så det är bäst att fortsätta vara försiktig.. rena händer och handsprit är en bra början!



3 kommentarer:

Farbror Magnus sa...

så hjärtat nu har jag fått en daglig uppdatering i mina ögonstenars vardagliga liv. SLUTA INTE BLOGGA =)

Martina sa...

vad kul att ni kom iväg till skogen! Så bra att hon inte blev sjuk, då antar jag att vi ses i morgon :) Kram

Anonym sa...

haha! orsi var duktig å tutade i mig vin redan när vi var där så mitt ensamma glas hemma kl 1.30 var väl inte nödvändigt men jag var ju tvungen att hålla mig vaken tills barnen sov;)