söndag 22 maj 2011

Helgen


... är inte slut än, jag har en förhoppningsvis lång (läs; 5 km) joggingrunda framför mig. Om jag överhuvudtaget ska få äta någonting mer denna helgen är den ett måste.. men inte bara ett jobbigt måste, jag ser faktiskt fram emot att röra på mig, det är så skönt efteråt!
Igår var jag och barnen hos min mamma nästan hela dagen och sedan när M hade kommit hem bjöd våra kompisar in oss på en spontanmiddag med grillat. Supergott och trevligt! Åkte hem vid 23 och barnen var vakna hela tiden! Somnade fort när vi kom hem.
Idag har vi spenderat några timmar på Leos Lekland, det borde vara motion nog för att få träningsvärk iallafall, shit vad William springer iväg!!
Men han åker ju rutschkanor själv, helt galen är han. Men han har roligt! Och Noelle med. Helt svettig efteråt.


I fredags eftermiddag åkte vi till Martina och lekte, först inne och sedan nån timme på lekplatsen. Mycket trevligt! Fast innan vi åkte dit skaffade William sig sitt första skrapsår här ute på perkeringen. Mamman säger "spring inte" William springer. William ramlar. Oturligt nog hade han bara t-shirt på sig så han skrapade upp armbågen rejält och det blödde mycket :(
Tur att det finns bra fina barnplåster. Vi har haft både Skalman, Bamse och Blixten mc Queen dessa tre dagar. Här på bilden visar William var han slog sig. Frågar man hur det gick till säger han "Mamma säga inte pinna. Wija pinna. Wija laa, fick aj" (Mamma säger att man inte ska springa, William sprang och ramlade, fick aj)





2 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

Hehe dom är för söta dom små liven! Man säger, gå inte där, dom går där. Spring inte där, ni kan ramla, och dom ramlar. Akta huvudet, och så slår dom i huvudet.. Hehe men det är väl så dom lär sig hoppas man?! Man vill ju bara deras bästa :)

Fin header bild!!

Caroline sa...

Så härligt att du kommit in i joggingen såpass att det känns roligt!

Vad duktig W verkar vara på att prata! B har precis lärt sig att säga muuu (som kon, alltså). Tänk, så olika det kan vara. :-)