måndag 9 maj 2011

Jobbigt.

... eller jobbigt och jobbigt... Men idag har jag ätit bröd.. och fikat... MEN jag tänker att jag ska så småningom äta vanligt ibland, när det känns rätt.. Vilket inte betyder att jag kommer äta 2 dl pasta till maten utan hellre några klyftpotatisar eller gratäng som är ca 25 gr kolhydrater/100 gr jämfört med all pasta som ligger på 70/100. Och jag behöver ju inte äta 2-3 smörgåsar varje morgon, men någon gång ibland, det är ju mitt mål.. Att kunna äta lite av varje, och röra på mig... Veckan som gick joggade jag ju över 17 km totalt... och promenerade kanske 6-7 km utöver det.. Lite styrka hemma måste jag bli bättre med.. magen är ju hemsk fortfarande...

Piggar upp med en bild på glada barn:

Idag har jag haft tvättid, blev bara 4 maskiner faktiskt! Nu ser jag fram emot en hög stryktvätt när barnen har lagt sig.. eller så får den vänta till i morgon när det är soligt och jag heller inte vill ta tag i den... Hmm.. vilken ond cirkel det kan bli... Nu ser de lite på film, snart ska det bytas om till pyjamas... Jag har vilodag idag. Hoppas på en joggingtur i morgon.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag tror på suntförnuft.. ät nyttigt och träna.. unna dej en bulle, glass eller god mat ibland.. jag tror stenhårt att du kommer nå ditt mål ändå :)
Jag har kämpat mej ner 22kg men har syndat då och då.. hejja dej

Linda sa...

Va duktig du är carol!!