måndag 30 maj 2011

Helgen

Har varit underbar! Massor med regn, men vi har haft bra väder också. På fredagen när vi kom ner till Varberg sken solen för fullt!! Det är som att himlen spricker upp precis när man passerar skylten till Hallands län :) Även lördag förmiddag och söndag fram till ca 14. Sen har det regnat, men det bästa är att komma hemifrån. Välbehövligt! Lördagen bjöd på en sväng på stan, fika och lite leksaksinköp. Även en pippidocka till William som han ska få när han fyller år. Till min förvåning fanns det ingen sådan på Gekås, jag trodde verkligen att jag skulle hitta en där, men, det fick bli BR!

William myser inne när det spöregnar ute!
En sommarfavorit kanske?!
Jag har handlat en del på Esprit det senaste. Varför? Bra kvalitet och bra service. Vissa saker blir jag bara kär i!! MEN det som jag inte trodde skulle hända, hände. Ett par EDC-leggings gick sönder, ett hål bak, intill sömmen. Gick såklart tillbaka med dem, fast i Varberg. Och DÄR vill jag nog inte handla mer.. Damen i kassan var otroligt snäsig och sa att "kunden har ju ett ansvar också"
Jag sa "Ursäkta mig, men exakt VAD menar du med att jag har ett ansvar?"
Hon "Ja, känner man att de stramar och så ska man ju intre dra i dem..."
Jag "Såklart inte, men snälla du, jag frågade personalen (Esprit Nordstan) när jag köpte dem, eftersom att både M och L var lagom, och hon sa att jag skulle ta M. Hade de varit för små hade jag inte frågat, jag är inte dum i huvudet!"
Som sagt, jag handlar där för att det är bra service... Hmm.. Ja, jag fick byta iallafall... men det var inte service hon jobbade med!



Kanske bättre service här? Tog mig e
n eftermiddagstripp till Ullared när familjen var avtippad i Varberg =) Var där senast före jul så det var trevligt att strosa ensam, men, som vanligt blir jag trött och irriterad, det är FÖR stort..

Men som vanligt gick det åt många hundralappar... Suck, på VAD .. undrar man varje gång!




Typiskt Gekås??? =)








Inga kommentarer: