torsdag 25 juni 2009

Baby-blues??

Så kom det då.. det som jag inte trodde skulle hända mig... Att bli deprimerad och ledsen, att inte känna igen mig själv.. Suck!
Tog fram den lilla blå broschyren man fick från BM för ett tag sen, hade inte trott att jag skulle behöva läsa den.

Symtomen kan vara
* Sorgsenhet - Ja
* Vardagen känns tung och grå -Ja
* Känslor av tomhet och/eller hopplöshet -Ja
* Sömnrubbningar -Ja
* Dålig aptit -Ja
* Upplevelse av att "inte känna igen sig själv" -Ja
* Omotiverad oro för barnet -nej
* Irritation/ilska/spänning - Ja

Märkligt.. hoppas det vänder ganska snart, för jag vill ju vara glad!! Har ju fått två jättefina barn bland annat!

8 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Känner mig med sån vissa dagar.... o andra dagar helt tvärtom!! konstigt... e ju massa hormoner man har i kroppen....

Sandra ♥ sa...

Fy vad jobbigt! :( Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag hoppas att allt känns lättare snart. Det är ju lite påfrestande i början när dom äter HELA tiden typ och det är ju en omställning att helt plötsligt ha en bebis igen och dessutom 1 till att ta hand om. Så ta hand om dig själv dom gångerna du har några minuter över, kanske bara slappa eller åka iväg en snabbis? hade bra kram!

Orsi sa...

Oroa dig inte.Inte alls konstigt att du känner som du gör.Äter han typ varannan timme dydnet runt tar det som bara den på ens krafter.Ingen sömn är pissjobbigt.Går an när det är ens första men har man en till liten som oxå skall ha uppmärksamhet och tas om hand om, ja då blir man helt slut innan solen ens hinner gå ner.
Pröva ersättning!!!Inte för att din mjölk ej skulle räcka, den mättar helt enkelt längre!!
Filippa var ju exakt likadan,ammade konstant, och varje amning tog minst 45 min.
Men kom ihåg, han är ju bnara en vecka gammal, världen är fortfarande mkt skrämmande och det tryggaste som finns är mammas famn, doft och värme!!!DET BLIR BÄTTRE SNART!Kom ihåg, varför du känner som du göt är helt enkelt ren utmattning pga brist på sammanhängande lång och skön sömn.
Kram i massor

Anonym sa...

sånt där händer ju, även om man inte vill tro att man ska råka ut för det själv. hoppas det känns bättre snart... kan det botas med kladdkaka? ;) kram på dig gumman!

Unknown sa...

Det blir bättre jag lovar!
Drabbades själv av det, men hoppas verkligen ditt går över inom den närmsta tiden :-)

Kram Frida

Anna sa...

Vet inte riktigt va ja ska skriva, men det kommer att bli bättre.. I promise :)


Ha en fin dag.. //Anna

Linda sa...

fy vad tråkigt. Hoppas det blir bättre snrt. På tisdag går det nog över för någon timma eller så iallafall för då kommer ju jag förbi ;)

Kram på dig!!

Ida sa...

Jobbigt. Men om ett tag är du på topp igen :) hade bra