tisdag 16 juni 2009

Senaste nytt... (detaljerad info... inget för känsliga!)

Jag var hos barnmorskan idag. Började gråta när hon sa till mig att hon såg att jag hade ont, o då blir det bara värre när jag ska säga att jag verkligen har ont.. väntar ju gärna in i det sista och då blir det så... :'( Hon rekommenderade mig att hyra en TENS-apparat vilket jag gjorde, det var skönt att sova med den lite innan! (Det är som små elektriska stötar man får där man fäster elektroderna, i ryggslutet då i mitt fall)
Hon frågade om hon skulle "känna lite på mig" ... oooja, då kan man ju få veta om detta onda helsike gjort N Å G O N som helst nytta.. det hade det nog för hon kände bebisens huvud (uuuhhh, scary...) och sa att livmodertappen var väldigt mjuk och att det var ca 2-3 cm öppet, fattade jag det som... BRA då är det inte helt långt bort..
Hon sa att när det väl sätter igång på riktigt så trodde hon inte att det skulle ta så fasligt lång tid heller, för huvudet var ganska långt ner.. Inget hon kan lova, det fattar jag ju, men det lät ju bra! :)
I övrigt var det som vanligt, SF-mått fortfarande 36 cm och hjärtljuden 132.. lite åt det pojkiga hållet ;)
*HÅLL TUMMARNA NU*

11 kommentarer:

Jazza sa...

Any day now, sötis! Vet hur du känner dig, inte för att det är någon tröst, men nu är det fanken inte långt kvar! Före jul än h*n ute, jag lovar dig!! ;-)

Tusen kramar//Jazza

Orsi sa...

Vad var det jag sa, du har ju haft värkar så länge nu så när det väl sätter igång är det dags att krysta;-)..(hoppas docjk inte det blir riktigt så dramatisl, vill gärna att du hinner upp och kan föda på plats)
Men det var ju mkt härliga nyheter, då kommer ju bebbe snart

Sandy Dandy sa...

Bra bm kände på dig! Min sa ju dom inte gjorde det... konstigt. 2-3 cm öppet redan! Gah sätter nog igång inatt nu ;) va ju efter en sån kontroll det sattes igång på mig!! :) håller tummarna nu!

Sandra ♥ sa...

fy stackarn :( Snart såå! Hoppas hon retade livmodern lite så allt kommer igång nu inatt!

Marika sa...

Jag håller tummarna så hårt jag kan och har gjort jä...ligt länge nu... Snälla bebbe, kom ut!!!!

Anonym sa...

härligt tjejen! hoppas det sätter fart snart. håller alla tummar för dig!

Unknown sa...

Åhh jag håller tummarna för dig så att bebben kikar ut snart!
Låter ju lovande att du öppnat dig redan :-)

Martina sa...

Vad jobbigt gumman!! Hoppas att bm satte igång det hela.
Får väl se om vi syns imorgon då eller inte, om inte tänker jag nog försöka tvinga i Mari lite paj annars äter jag väl upp hela själv ;-)

Massa kramar!!

Nina sa...

Hu känner med dig : ( men det var ju ändå fina nyheter.... snart är det onda borta så har ni er lilla envising hos er : )

Anonym sa...

ÅH hoppas det startar snart, helst NU! :-)
Kramar Sara (kiron)

Ida sa...

Grattis :) Det blev en pojk väl :S? Hade bra