torsdag 18 juni 2009

Så kom han då äntligen...

... lillebror, som ännu inte fått något namn!
Det hela började i onsdags morse, kl 03.30, med värkar som var ca 35-45 sekunder långa och ca 3-4 min emellan men också uppemot 7 minuter emellan några ggr.

04.30 ringde jag förlossningen, dom tyckte väl också att det var lite oregelbundet men sa att vi var välkomna in ändå ... Jag funderade en stund till, trodde kanske att det skulle avta, precis som i lördags natt.
Men vid 5 väckte jag Mattias och bad honom ringa hit sin mamma så hon kunde vara barnvakt. Hon var här halv 6 och vi åkte in. 05.45 parkerade vi bilen vet jag, eftersom jag lutade mig mot p-automaten när jag fick en värk, och såg då vad klockan var ;)
Sen fick vi vänta ganska länge vid dörrarna, men väl inne i ett intagningsrum kl 06 möttes vi av barnmorskan Albert. Cool kille, honom gillade jag! Jag var öppen 6 cm sa han, nästan 7.
Nästa gång han undersökte mig i förlossningsrum 4 sa han bara "Jaha, nu ska vi föda barn här" och då var jag helt öppen...
Efter några värkar frågade en sköterska mig om jag ville ha en "gåstol" att luta mig mot eftersom jag tydligen hellre ville stå upp under värkarna, så hon hämtade en.. när jag lutade mig mot den kom vattnet (de hade tagit hål på hinnorna strax före...) och jag skriker
"NUUU kommer det nått här..." Och dom som jobbar tror att bebisen är påväg ut så det blev lite high life där ;)
Albert frågade "Känns det som att du ska krysta nu?" Jag skrek bara "Jag vet inte!!!!!!!!!!!!" hahaha
06.45 är det skiftbyte och en barnmorska vid namn Elisabeth tar över. 07.00 kommer vår son till världen, en kille på 3960 gram och 50 cm lång. "Bättre start på dagen kan man inte få" sa Elisabeth. Och in kommer Albert eftersom han inte hunnit hem, och grattar, det var fint!
En styck strandad val i 87-kilos-klassen...


07:06

*lycklig*



Första mötet med storasyster.


Mys i soffan, första kvällen hemma.





13 kommentarer:

Jozzan sa...

Grattis igen!! Spännande och se vad den lille får för namn:-) Du ser otroligt pigg ut tycker ja:-)// Josefine

Farbror Magnus sa...

Äntligen, var en fantastiskt kännsla att se den lilla krabaten ligga och sova i vagnpåsen eller vad det nu heter ;) Ska bli kul att hälsa på snart igen. Hoppas ni kommer på något fint namn. Önskar er en trevlig midsommar, men vi lär nog synas fler gånger innan midsommarhelgen är över =)

Sandy Dandy sa...

Grattis igen! vad fin! lik noelle som nyföding va?! :) kramar

oRSI sa...

Så,nu kan du titulera dig stolt tvåbarnsmamma till två vackra och perfekta barn!!!Stort grattis, du ser mkt fräch ut,men så fort som det gick kan man inte göra annat än se fräch å pigg ut:-)...Visst är det märkligt att en förlossning kan gå så fort?
Mkt bilder vill vi ha,VARJE DAG PÅ SYSKONEN!!!!!
glad midsommar på er, massa kramar

Malin sa...

Grattis. :) skönt att allt gick bra. :D söta bilder.

Martina sa...

Åh så härligt att ni är hemma igen med lillebror! Så söt!! Skönt att allt gick så bra.
Ha en riktigt mysig midsommar alla fyra. Massa kramar från familjen Sundén

Angelica sa...

Grattis!! Han är jätte fin. Vilken snabb förlossning. Är allt lite avis. Hoppas ni alla får en bra midsommar. Här är väntan outhärdlig..

Marika sa...

GUUUUUUUD så mysigt!!! Grattis i massor och hoppas ni får njuta totalt idag på midsommarafton! Här i Linköping skiner t.o.m solen fortfarande! Kram kram

Sandra ♥ sa...

Jättestort grattis!! :):) Jättefin liten kille=)

Anonym sa...

Åh så underbart att lillebror har kommit! Stort GRATTIS & glad midsommar!
Kram Sara (kiron)

Anonym sa...

vilken sötnos! grattis igen!

Linda B sa...

Stort grattis en gång till från oss. Det gick undan!!
Han e inte helt olik storasyster va?
Kommer gärna och luktar och kollar in söt bebis snart..får inte glömma att kolla tand raden ; )
kram kram

sophie sa...

Kikade omkring och hamnade här. :) Söta småttingar! Hoppas ni får en fin kväll. Från en 6-barnsmamma.