onsdag 19 januari 2011

Dag 03

Dag 03; mina föräldrar.
Min mamma heter Louise och är världens bästa mamma, kanske lite slarvig bara. Haha. Hon är 58 år och gift med Bengt. Dom bor i hus ett par km utanför Borås. Hon jobbar på ett äldreboende i stan, som hon verkar trivas utmärkt med! Tidigare har hon jobbat som lärare i olika högstadieskolor och under större delen av min uppväxt jobbade hon som receptionist på Scandic Hotel. Det var underbart. Vi besökte henne på jobbet ganska ofta och badade i poolen! Jag fick själv mitt första sommarjobb där som städerska, tack vare mamma! Hon är duktig och pratar en massa språk flytande och jag är avundsjuk :)
Min pappa finns inte längre. Det är då man saknar honom. När han levde brydde jag mig inte utan tyckte mest han var en tragisk person som inte tänkte på nån annan än sig själv... Han hade den obotliga lungsjukdomen KOL och gick bort i maj 2004.
Men under min uppväxt hade vi mycket kul med pappa, och mamma. Vi var på en massa utlandssemestrar i Spanien, Grekland, Tunisien m.m En gång om året ungefär.
Min pappa var en ganska 'galen' människa, som skulle testa det mesta. Han cyklade Åsunden runt, ett cykellopp på den tiden, men pappa skulle inte vara som alla andra, han skulle cykla på ETT hjul, och det blev en förstasida i tidningen...
Bilar, båtar, motorcyklar och galenskap var hans passion tror jag.
Mamma o pappa skilde sig 1991 när jag var 10 år.

Hittade inget kort på bara mamma i datorn. Här är hon och alla hennes barn samt William.
Pappa på enhjuling.


Inga kommentarer: