fredag 7 januari 2011

Fredag.

Fredag igen, tiden går så fort..
Igår var jag på bio med mysiga Mia. Vi såg Änglagård 3, inte världens bästa film men man bör väl se den om man har sett de andra 2. Helt okej var den ändå.
Snart ska vi iväg till Mari, och leka, det var hur längesen som helst vi sågs och det ska bli jättekul att träffas! Väntar bara på att William ska vakna, så sticker vi sen!
En annan sak.. jag som inte gillar att läsa böcker, har köpt en bok! =) Kan räkna på två fingrar de böcker jag läst sedan gymnasiet och det är Magdalena Graafs självbiografi "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" samt Liza Marklunds "Gömda"
Sen började jag på fortsättningen "Asyl" och läste två kapitel. Knappt. Det är synd, att jag inte finner ro att sitta med en bok... önskar att jag gjorde det.
Fast nu har jag hittat en. Gillar ju självbiografier, men frågan är om denna är så smart egentligen, jag har läst tre kapitel och har fått klumpar i magen o tårar i ögonen flera ggr redan. Bara tanken att barnen var i precis den samma ålder som mina barn är just nu känns skrämmande. Arboga-mamman Emmas bok läser jag.

Usch vad hemskt det är. Men när man vet att den fruktansvärda personen som gjorde det sitter bakom lås och bom så går det att läsa den!
***
Fredag och lets dance ikväll. Eller ska jag plöja några avsnitt Tre Kronor? Har lånat boxen av snällaste lillasyster. (Jag har ju bara en lillasyster.. haha)
Trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja den boken är nog hemsk, ungefär som Dave Pelzers om pojken... Dom ska du läsa om du gillar självbiografier, men de är HEMSKA, med tanke på att de är sanna. Själv har jag snöat in på ljudböcker, lite svårare för dig kanske, men man kan göra en massa samtidigt som man lyssnar å med tanke på ålder å ögon (för min del).... så är det bekvämt även i bilen. Ha det gott. Kram Jorunn