tisdag 25 januari 2011

Dag 09

Dag 09; min tro.
Hmm, även detta är lite svårt att skriva om.. Jag tror inte.. eller, jag är inte religiös på något sätt, men jag tror väl ändå på något.
Eller någon. Spöken kanske? Att de döda blir spöken? ;)
Tar ett exempel som en gammal tavla i mammas hus. Det var mormor & morfars tavla. Den hängde snett o mamma var där och puttade till den så den hängde rakt igen. Ett par dagar senare var den sned igen.. så har det varit i alla år efter deras död... Märkligt ;)
Sedan måste det finnas någon högre makt som bestämmer över oss..
En nära väns mamma var med om en bilolycka för två år sedan och hon blev så allvarligt skadad att inte läkarna visste hur det skulle gå för henne, men idag är hon helt återställd! Änglavakt? Ja, något är det ju.. och det tror jag på!
***
På tal om annat.. hörde två mammor stå och samtala i mataffären idag...
"Ja, men du vet.. JAG har ju INGEN ledig tid alls, jag jobbar ju nästan heltid också.. suck"
"Och då har jag bara ett barn, herregud, tänk om man hade två..."
Min kommentar: Vaddå NÄSTAN heltid? Ge ditt jobbiga jobb till mig då, jag har TVÅ barn och vill jobba heltid mer än någon annan!!
Suck.

Inga kommentarer: