lördag 29 januari 2011

Dag 12 & 13

Dag 13; den här veckan.
Jaa.. denna veckan är ju snart slut. Vad har hänt? Barnen har varit på dagis må-ti-on. Utan någon varning om magsjuka. Hurra! Dock härjar den hos var o varannan familj så det blir en tidsfråga hur länge vi ska klara oss...
Måndag; var jag hos Elaine och hämtade mina Mary Kay-grejer. På tisdagen skulle Marita kommit hit, men hon hade fått den där omtalade sjukan... likaså på onsdagen skulle vi träffat Martina med barn, men då var hon hemma med stora prinsessan som hade blivit sjuk... :(
Vi har övat Noelle på att somna i sin egna säng.. Hon har ju sovit inne hos oss nästan hela tiden sedan julafton då vi gav nappen till tomten. Denna veckan har hon sovit hela natten i sin säng fram till 6-7 på morgonen :)
På torsdagen var det dags för ett frisörbesök. Det har ni ju redan kunnat läsa om..
Igår, fredag fyllde mamma år så det var kalas hos henne igår kväll.
Idag lördag har vi inga planer än så länge. I morgon ska det förhoppningsvis bli gympa för Noelle som missade förra veckan då hon hade sån hemsk hosta!
Dag 12; i min handväska...
Det är ju lite olika beroende på om jag har skötväska eller handväska... Ska jag bara åka och handla mat så knör jag ner ICA-kort, VISA-kort o körkort i mobilfodralet... Orka släpa omkring en väska där liksom... Måste nog dock inhandla en ny handväska. Är inte alls nöjd med min 3 år gamla Friis & co-väska längre. Vill nog ha en som man hänger.. vad ska man säga? Tvärs över .. på ena axeln ner över ryggen/bröstet så hänger väskan på motsatt sida.. Öhh. Här är dock ett plock av det som alltid finns i en väska när jag ska ut någonstans...
Mobil, nycklar, nässpray, lypsyl, napp, blöja, plånbok och något tuggummi eller läkerol.. något som smakar fräscht ;)
... och så något klädesplagg som fyller ut en stor väska så den inte ser platt ut.. i-landsproblem ;)

Inga kommentarer: