tisdag 4 januari 2011

Vantar & dammsugare.

Har en ny dammsugare att hämta på ICA Maxi idag, som jag beställde från NetOnNet igår. Nu undrar kanske ni varför i hela fridens namn beställer man något på nätet när butiken finns i närheten? Tja, ungefär samma som att beställa kläder från H&M =) Nä, men jag såg en annons i BT igår och då tänkte jag åka dit, men sen ångrade jag mig och beställde på nätet istället för att åka till affären och slåss, om det kanske var hårt tryck... och nu när jag kollar lagerstatus finns den inte kvar :) Bra gjort av mig! Detta är den sammsugaren som jag velat ha ett tag, får hoppas att den är bra, i reklamen är det en man som har två hundar hemma och bor precis vid stranden, han visslar in hundarna som rullat sig i sanden och dammsuger med glädje upp all sand, och så ut med hundarna igen... Har ni sett den? Den kanske kan passa oss :)
(bild från www.netonnet.se) Till skillnad från den vi har, som jag köpte 2001 när jag flyttade hemifrån, för 300 kr eller något, kanske 495, jag minns inte, men det var iaf när ElGiganten öppnade och jag köade i timmar.. men sen kom jag också ut med alla elektonik och köksprylar som jag behövde till min första egna lägenhet...
Sen blev det akutjakt efter vantar i Knalleland igår kl 18.30. Fröken på dagis sa att Williams vantar var så kalla.. och det kunde jag väl tänka mig, dom är ju från Gekås!!
Frågade henne om hon hade något tips, och det var Hestra, som hon hade till sin son, sagt o gjort, in på Intersport o roffade åt mig ett par vantar för 200:-
Jippi!
Men, hade man tänkt ett steg längre och köpt de bra från början ...
Då hade jag inte behövt lägga flera hundra på dåliga vantar.. Kollade Lindex först men det fanns inga termovantar kvar till små barn, bara 7-9 år.
Idag har jag så smått börjat plocka bort julen. Julgranen får vänta tills i morgon, ska nog göra det när barnen är på dagis, sen får Mattias såga isär den, som vi brukar, för att slippa barr i hela lägenheten...
Nu är det finare hemma, med de vanliga inredningsprylarna, visst, julsaker är mysigt i början, men nu får det räcka!
Min nya Cult 4:a som jag fick av syster i julklapp har fått två nya manschetter, de i cerise/lila, passar bra i vardagsrummet nu!


Noelle vid sin dator som hon fick i julklapp. Mycket smart grej!


Nu ska det bli pannkaksbak!! =)



3 kommentarer:

Orsi sa...

Hestra vanten är kanon, har haft den i två år till barnen, värt vart enda krona!!!!!

Caroline sa...

Åh, ny dammsugare är så lyxigt!
Då är det nästan roligt att städa ett tag framöver nu antar jag. :-D

Jasså du stod i kö när "vi" öppnade. :-)
Jag kommer ihåg hur mycket folk det var! Helt otroligt.

Jag köpte vantar på Coop, såna dära thinsulate med typ bävernylonsutsida. Dom går ända upp till armbågarna på barnen, perfekt eftersom dom går att dra av så himla lätt annars.

Anonym sa...

bra dammsugare e fan guld värt! fick ju en ergorapido i julklapp för småsmulorna.. kanongrej! när jag kommer ihåg att jag fått den ;) glömmer ju av att använda den ibland hihi!

här är julen snart borta med. måste dock hitta nya lampskärmar till två lampor så jag kan ta bort ljusstakarna i köket med ;)