onsdag 13 april 2011

Jag är i himmelriket!!

JAG HAR ÄTIT SMÖRGÅS!!! Eller, vad man nu ska kalla det, det är ett LCHF-ostbröd, och det var SÅÅ gott!!! Jag var ingen stor konsument av mackor innan, (jag har ju hört om personer som äter 8-10 mackor om dagen..) men just EN macka till frukost har jag ju saknat under dessa tre veckor. Provade en sort i helgen, som små frallor, men det smakade verkligen skit. Gryniga och jäkliga. Detta receptet provade jag nu i morse, och jag blev så glad att det smakade gott! Kan jag ju faktiskt bjuda på när man har fika t.o.m för det kändes som ett alternativ till frallor! Sen kan man ju ha en liten grönsak på för att piffa till den, men jag hade verkligen inte tid med det för jag ville bara smaka med en gång! Haha.



Gårdagens snabblunch. I mitt tidigare liv skulle det varit köttbullar, makaroner & ketchup.



Nu blev det korv (82% kött) i småbitar, lite sallad, gurka, en "dipp" gjord på philadelphia vitlök & örter blandat med lite creme fraiche. Gott!

Nu ska jag prata påskris. Jag är ju ingen sån naturmänniska så jag går ut i skogen och rotar runt efter björkris, för det känns så bekvämt att köpa :) (Däremot får mamma plocka mitt granris som jag har på balkongerna under juletid)
Iallafall; utanför blomsteraffären i måndags såg jag så fina buntar med ris, och lite fjädrar i, 49:-
Japp, köpte det. Kommer hem och ser att det ser lite väl tanigt ut.. typ 5 kvistar. Men det fyller vi lätt ut, tänkte jag.

Ganska fult.

**

På stan igår stod det en gubbe på torget och sålde lite allt möjligt. Jag störde honom mitt i kaffepausen och sa att jag ville köpa ris utan fjädrar. Japp. 25:-

Billigt.. och HUR STOR bunt som helst!!!







Och så blev det lite roligare;





Noelle fick en liten bunt till sitt rum med. Sen blev det massor över, som jag fixat iordning och ställt ut på balkongen :-)











3 kommentarer:

Johanna sa...

Nyfiken på brödet, vill du dela med dej av receptet??

Orsi sa...

Jag vill oxå ha receptet:-)

Caroline sa...

Jag är en sån där naturmänniska som skövlar skogen runt påsk.
Det är nog dags att ge mig ut snart...