måndag 4 april 2011

Mat och träning

Testade häromdagen att göra en paj på LCHF-sättet. Jag tänkte att det KAN ju vara gott till en kopp kaffe någon gång... Men fy, det här var inte gott. Hallon i botten. Sedan ett "lock" bestående av smält smör, 1 ägg, kokos och kardemumma. Blä.

MAT är godare! Köttfärsgratäng här, med philadelphia och creme fraiche i botten, tacoköttfärs och ost och grönsaker! NU så... inhandlat nya löparskor idag...
... och ett superbilligt set med jacka och byxor. PRO TOUCH, jag vill minnas att jag hade ett par skor av det märket när jag gick i sexan ;) Passar utmärkt till en amatör som jag!
... och första rundan redan avklarad. Inte långt, inte snabbt, men skönt att ha kommit iväg iallafall!!

5 kommentarer:

Caroline sa...

Så kul att du också kommit igång!
Jag är skitsur varje gång jag "måste" ut och springa, det är inte kul och jag hatar att göra saker jag inte vill!

Roligt med lite nya träningskläder, jag kanske också måste köpa det... Som en liten extra peppning liksom.

Det låter verkligen döäckligt med bara smält smör och ägg som lock på pajen. Usch.

Katrin Zytomierska (http://www.finest.se/katrin) äter lchf, och har lagt ut några recept som hon tycker är goda. T.ex. lchf-bröd. Kan vara värt att kolla!

Orsi sa...

Exakt den som jag har köpt. Superskön!

Anonym sa...

Impad får jag säga. Bara att köra på, fast jag har hört att antingen så tycker man om att springa annars så hatar man det. MAn ska liksom ha det i "blodet" HAr INTE jag....
Har i alla fall köpt däck till cykeln idag, sen får vi se när de kommer på.Ha det gott.
Kramis Jorunn

Unknown sa...

Oj vad hurtig du är, en aning avis blir man, då jag själv knappt tar mig runt kvarteret i gång takt, utan ser mer ut som en stor vaggandes anka. Bara längtar tills man kan börja gå ut och gå igen, för jogga lär dröjja innan jag gör ;-)

Carol sa...

Frida- DU ska inte gå fort.. du ska inte heller jogga än på lääänge! Du ska snart njuta av din bebis och bara ha det gott!!! =)

Jorunn - faktiskt så hatade jag det innan med, har det inte alls i blodet.. kan inte påstå att känslan är "jippi vad kul detta är" utan det är mer tillgängligheten att kunna börja träna med utgångspunkt hemifrån och inte passa gymtider och annat som inte alls passar mig, och M:s arbetstider...