lördag 9 april 2011

Lördag, en bra dag!

Dagen började med att jag och barnen var själva. Jag kokade ägg på Noelles begäran, och sen åt hon ett halvt... suck. Själv tryckte jag i mig två stycken och en kopp kaffe. God frukost! Fixade och donade hemma, som vanligt ser det ju ut som ett sjöslag när ungarna röjer runt.. men jag antar att det inte bara är hos oss ;) Bädda sängar och fixa köket efter frukost, det tar ju sin lilla tid.. sedan klä på oss alla och sminka mig lite. En tripp till lekplatsen blev det, men vi var inte ute förrän kl var 11.

Lite fika.. eller ja, vatten, mariekex, russin och äppleklyftor :)


Sen kom M hem & bytte bil, Noelle följde med honom till jobbet, jag gick in och fixade snabbt lunch till William, fick honom i säng och fick en liten stund för mig själv... Lite TV fick det bli.

Resten av fam. kom hem och jag åkte till Maxi.

Sen blev det jogging! Kände inte för att sitta inne och glo i det fina vädret så jag stack ut en sväng. Hela 28 minuter blev det idag, och nej, det är inte några 5 km ens för jag är såå långsam!


Tuffing i pappas solisar.
Och så dagens middag, kyckling i sås gjord på creme fraiche vanlig och paprika/chili. Supergott!

Gjorde även en egen coleslaw á la LCHF. Passar kanske inte bäst till kyckling men jag var så sugen på att prova den och den blev supergoood!!!

Jag brukar inte gilla att lägga upp bilder på mat, men jag gör det nu just bara för att jag håller på med LCHF.. kanske någon som läser och att man kan få lite mera tips och idéer...

Nu till kvällen unnade jag mig två rutor 90% choklad, smälte och rörde ihop med en liten klick grädde.. Och det var sååå gott. (Det hade ju inte varit gott för tre veckor sedan när jag hade mitt vanliga gamla intag av godis men för en LCHF-mun smakade det gudomligt!!)


2 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

du e sååå duktig!! maten ser asgod ut... älskar cole slaw.

johanna sa...

håller med, super duktig.. har du inte syndat en enda gång?? :)