onsdag 13 april 2011

Receptet

Haha, meningen var att receptet på brödet skulle komma under bilden, men jag var väl för upptagen med att njuta av just brödet så att jag glömde detta.. Här kommer det iallafall!


2 msk fiberhusk

2 tsk bakpulver

2 ägg

3 msk majonnäs

3 dl riven ost (en smaksak vilken sort man vill ha)


Rör ihop detta och låt sedan stå och svälla 10-15 min. Man kan tydligen få magknip av fiberhusk annars.. har jag läst...

Sätt ugnen på 200 grader.

Klicka ut sex högar på bakplåtspapper, och platta till dem med gaffel.

Grädda 10-15 minuter. Tills de har lagom färg. (Mina var inne i 13 min)

4 kommentarer:

Orsi sa...

Juck, ost och majjo???? Nädu,detta är nog inget för mig...:-(

Sara sa...

Åh detta ska jag prova, det är ju glutenfritt och brödet man köper smakar SKIT!!!! Sen e det svårt att baka oxå!!!!

Carol sa...

Orsi.. NÄÄ det är ju FETT!!! Haha, LCHF är ju just det, mer fett än kolhydrater. Det lät knasigt men det var så gott, alltså för mig som inte ätit vanligt gott bröd på lääänge.

Kiron- Ja testa !! Det var ju jättelätt, men det är ju inte som något fluffigt gott bröd, utan lite mer svampigt.. svårt att förklara men jag tyckte det var helt ok!!

Johanna sa...

jag tyckte det va jätte gott :)