onsdag 6 april 2011

Onsdagsnöje

Slappar här en liten stund då. Har betalat två räkningar som blev bortglömda i slutet av mars *hoppsan*

Har städat och plockat ordning hela morgonen och sedan lagat mat. Ätit och vips var kl nästan 13 och William sa "kack-a-ck.. så.." (Tack tack, sova.)

Han sa FYRA ord på raken igår, till Mattias. Han och Noelle fick lite pengar att lägga i sina spargrisar, de tycker att det är så roligt! Då sa William "massa penna, kacka pappa" (Massa pengar, tack tack pappa)

Iallafall, när William har sovit klart måste vi gå ut en sväng.. åka iväg någonstans, kanske till Ramnasjön. Och till en affär. Jag vill ha en ny orkidé eller annan blomma till köksfönstret, den orkidén som är där har inte blommat på ett halvår minst, medan min andra har blommat två ggr om... Två pinnar ser ju inte så kul ut :(


Igår trotsade vi regnet och gick ut och gungade.

Vårtecken!!
Dagens. En av mina favoriträtter. Kyckling i ugn, currysås. Grönsaker. Men det hade ju varit gott med ris...
Mindre gott. Köttfärsbiffarna var goda, ser dock brända ut på bilden.

Barnen fick potatismos och till mig gjorde jag... håll i er...

BLOMKÅLSMOS! Jag som inte alls gillar blomkål, men det gick ju att äta, om man inte tog för stora mängder..


Bad igen =)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är det härligt när de börjar prata :-)

Ett litet tips istället för ris är Quinoa, det är ett sorts frö som bara består av protein och inga kolhydrater, här tycker vi alla att det är godare än ris men det är ju säkert en smaksak :-)

Johanna sa...

Maten ser god ut :)
Har du gått ner nånting under denna tiden som LCHF:are??

Carol sa...

Jag har faktiskt inte vägt mig än. Jag tänkte göra det på söndag, då har det gått två veckor. Bara att hoppas!!