fredag 1 april 2011

Lite mat.

Jo men det har väl gått ganska bra, hittills. Jag har inte blivit utsatt för några direkta frestelser förutom igår på IKEA, då ville jag typ äta allt! Men jag tog mig en Caesarsallad och pillade bort krutongerna :) Jag har väl inte gått stenhårt, eller all-in, men nästan. Jag har iaf inte ätit något bröd, ris, pasta eller potatis. MEN jag har tex fortfarande haft en LITEN (mindre än vanligt) klick ketchup i köttfärssåsen... Mycket sallad blir det... Här kommer några bilder på den smaskiga mat jag har ätit i veckan...

Korv Stroganoff (82% kötthalt) och wokade grönsaker som inte alls var goda, hade gått mycket bättre med vanlig hemmagjord sallad!! En klick grädde på kaffet känns ju inte alls dietaktigt, men gott.. nästan som ett mellanmål. Haha.
Kassler. Ugnsgratinerade skivor aubergine och squash med ost och grädde. Sallad.
Dagens lunch. Lövbiff med vitlökssmör. Sallad.


*********


Igår var vi som sagt på IKEA, skulle ha en ny säng till William. Men väl där bestämde vi oss för att det blir en ny till Noelle istället och så får William hennes gamla. Noelle fick en vit "Gulliver" lite enklare utan krusiduller eller får i gaveln, tror inte hon tycker det är så kul om några år ändå, bättre William fick ta den. (Kritter, vit)

Sen blev det lite annat, fast egentligen inte så mycket alls.. ljus, lykta, gunga till W, underlägg till W, lakan till W...möbeltassar.. ja, det var nog det.

Just det .. en stor plastlåda också:


... har man inget badkar så gör man ett!!

2 kommentarer:

anna sa...

Maten ser kanongött ut..

Unknown sa...

Tänkte bara säga att du nu har chansen att bli helgens blogg och du länkas inför mina 300-700 unika besökare/dag så passa på att anmäla dig:)
http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/helgens-blogg.html