lördag 11 december 2010

5 saker

På Mix Megapol har en av programledarna en lista varje eftermiddag, och just häromdagen lyssnade jag och tänkte "det där var ju min lista..."
Det var "5 anledningar till varför du INTE ska äta julbord"
Haha, det är precis så.. kommer inte ihåg exakt hur dennes lista såg ut men ett par saker som jag skulle säga också...
1. Du blandar inte i vanliga fall korv, köttbullar, sill, skinka och gröt i samma måltid så varför göra det till jul?
2. Maten står framme hela dagen, eller i omgångar, åker in och ut ur kylskåpet, vissa värms upp om och om igen...
... och alla människor plockar i maten... i kräksjuketider... Använd bestick!
Nä, jag är inte mycket för julbord, har aldrig varit och kommer inte att bli. Det är bara att acceptera!
Jag äter korv (mammas och mosters egengjorda efter mormors recept som har funnits i hundra år typ...) köttbullar (hemmagjorda!) prinskorv, lite skinka.. That´s it.
Sen äter vi inte Jansson i vår familj så vi brukar ha med en potatisgratäng med skinka eller bacon i istället och det äter jag ju!
Paté? Sa du kattmat?

Inga kommentarer: