söndag 5 december 2010

Pulka & julgardin.

Strax efter 10 i morse tog jag på ungarna och åkte till mamma. Åkte lite pulka, fanns inga jättebackar direkt men för de små barnen är det ju kul att bara bli runtdragen liksom :)
Sen gick vi in och fikade lite, barnens kusiner och moster kom också så då blev det livat :)
Skrev en inköpslista också då vi har bestämt att ha julen hemma hos oss i år. Bra för barnen att vara på hemmaplan och leka med allt nytt.. slippa bära allt in o ut ur bilen ska bli skönt!
Dock lite jobbigare med all mat, eftersom jag själv inte äter julbord för jag tycker det är så äckligt.. men det ska nog bli bra ändå!
Fick upp min julgardin i köket idag....


... kändes rätt eftersom jag pyntade köksbalkongen med granris och ljus...
Har ju en balkong vid vardagsrummet med men den får vänta tills jag köpt fler ljusslingor...


Pulkadags hos mormor!


Gjort snöänglar på altanen...



Och sen gick vi in och värmde oss. Tittar på tv här, Noelle håller tydligen Williams napp i handen.. (så ingen tror att hon har napp mitt på dagen, haha)





3 kommentarer:

Elin *paraflaxen* sa...

Mysigt att leka i snön!

sv: haha, nej verkligen inte :-p, men får jag bara sitta ifred så brukar det ploppa fram lite kreativitet. hihi
Har en beställningstårta som ska vara klar i morgon, jag som inte gillar att göra tårta längre. haha.. smart

Sandra sa...

Vad mysigt du har gjort i fönstret och balkongen! Fin balkong ni, själva räcket alltså!

Anonym sa...

Hej!
Hittade den här helt plötsligt..... Ja vilken härlig dag ni haft å fint fönster. Själv är jag inte så mkt för julpynt, ja ljustakar å stjärnor måste upp, mysigt, men sen räcker det. Har nog mer snögubbar istället för tomtar.
Såg i ett tidigare det där om Micke, ser att han inte ändrat sig på alla dessa år. Hade samma problem, fick till slut Petra att skriva så han bara kunde skriva under.... Tråkigt att man ska behöva tjata. Hoppas det gick bra på intervjun ändå. NEj nu ska jag "slänga ut" hundarna i hundgården, skönt med en sån, här har det kommit lite snö i natt å håller på än, men de säger ju att julen ska slaska, Anders braska ju.... =))
Ha det gott. Kram Jorunn