fredag 10 december 2010

Nytt liv

Har lyckats få liv i min orkidé igen!!! Stolt ;)
5 nya knoppar varav en som slagit ut :)
Har en till som jag fortsätter att jobba med, ser en antydan till lite grönt på den... Det tar ett tag men det känns som att den lever iallafall!
***
Så var det då fredag igen. IDOLFINAL ikväll. Jag har längtat i en vecka, ja nästan...
Blir fredagsmys-mat, har inte bestämt vad. Tacos? Fläskfilé? Får se.
Sen tänkte jag göra en STOOR skål med fruktsallad att mumsa på. Det gillar hela familjen!
Nyttigt godis kan man säga...
Vem vinner Idol då?
Svårt att säga. Jay hoppas jag ju på, han har den där speciella rösten, samtidigt som jag tror att svenska folket gillar Minnah för att hon är lite mer "typisk schlager/idol-tjej" Nä jag vet inte. Det går oftast bra för tvåan med, om inte bättre? Darin, han vann inte ...
Det återstår att se ikväll!
Ser fram emot en mysig kväll med god mat och trevligt sällskap!

1 kommentar:

Angelica sa...

Jag älskar orkideér, men jag vet inte riktigt hur de funkar. Inte som de borde iaf. Mina gillar det ljusaste, kallaste/varmaste fönstret och absolut inget vatten. Jag har 3 st, fast en är just nu bara en tråkig pinne.
Min moster har 21 blommande vackra hemma. =)