torsdag 2 december 2010

Allvarligt talat.

.. Hur får man bete sig som vuxen?
För två veckor sedan när jag skulle på intervju ringde jag till mitt gamla jobb (som jag skrev om) och fick luren påslängd i örat när jag bad om ett betyg.
Nu behöver jag verkligen ett till i morgon, och frågade ytterligare en gång om det var klart.
"Nej det kommer senare" fick jag till svar från min f.d chef.
Vadå senare sa jag, jag behöver det i morgon och jag bad om det redan för två veckor sedan.
"Jag har slutat för dagen. Återkom dagtid" (sms-konversation, klockan var ca 17:2o)
Tack för vänligheten, Micke på Statoil Kasernvägen.
Jo men jag ska visa dessa sms istället för att visa upp ett intyg/betyg på intervjun i morgon. Det ska jag göra. För JAG har inte gjort något fel. Inte alls!
Och nej, det är väl inte heller fel att blogga om det, jag måste ju tala om hur illa jag blir behandlad. Eller hur??
Nu ska jag ha en trevlig kväll med min familj. Äta varma mackor och mysa.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Jag hade skitit i chefen och sett mig om efter alternativ till referens.
Ingen större idé att ta upp hur dålig man tyckte att ens förra chef var utan bättre att hitta en alternativ lösning. Om intervjuaren undrar, så kan man ju nämna att man bett om ett betyg men att man inte fått någon än, då chefen inte varit särskilt tillmötesgående.

I min CV har jag en "delchef" från mitt förr-förra jobb och en kollega från samma ställe som referenser.
Min senaste chef skulle jag aldrig drömma om att be om referens ifrån eftersom han var en imbecill okunnig människa. Jag litar inte på att han skulle säga bra saker utan hellre ta upp att jag var sjuk mycket när jag var gravid...

Hoppas det löser sig!
Och ha en mysig kväll. :-)

Orsi sa...

Vilken idiot....Jösses,snacka om att vara vuxen....
Jag gissar att du behöver betygen till en intervju imorgon??? Om ja, massa massa lycka till.....