onsdag 8 december 2010

En lång dag.

Vi bestämde oss för att vara hemma idag. Första magsjukan har kommit till dagis och då tog jag det säkra före det osäkra, och hoppas vi klarat oss denna gång...
Efter frukost tog vi på oss och gick ut i snön. Vilken besvikelse det var att det inte var kramsnö idag bara... hade ju tänkt bygga snögubbe eller kanske t.o.m en grotta :) Men men, barnen fick nöja sig med att gunga och bli dragna litegrann i pulkan. Det räckte alldeles utmärkt. Vi hade lite fruktstund ute med.. nu när man handlar kilovis med clementiner jämt så är det det enda Noelle vill göra.. "jag tänkte att vi kunde ha lite fruktstund nu..." :)
Sen var det lunch, vila för William, lek, lussekattsbak, middag och några vändor till tvättstugan under dagens lopp. Nu tittar de på film. Snart kommer M och då ska jag ta ut hunden en sväng. Tänkte gå upp förbi vår gamla lägenhet som troligtvis fortfarande står tom. Vilket pucko va, han som inte vill hyra ut och slänger på luren när ev. hyresgäster ringer.. Hmm. Den har nu stått tom sedan 1/8. 5 månader. Gånger ca 5600:-. Känn på den. Då har man pengar antagligen :p
***
Noelle häromkvällen, 20:00 och hon hade just ringt pappa som sa att "jag kommer hem strax"
färdig att gå o lägga sig, sa hon "då väntar jag på pappa vid grinden... söt.
Mitt livs första egengjorda lussekatter.. blev ju helt okej :)

Igår i pulkabacken...








Inga kommentarer: