måndag 20 december 2010

Jag tror...

... jag lider av sömnbrist, som så många andra småbarnsföräldrar.. inte alls för att klaga och att "jag har det värst" nej nej, det finns så mycket andra saker som händer ...
Men när man är förståndig, och går och lägger sig 20.40 en söndagkväll efter att ha nickat till i soffan x antal ggr så KAN JAG INTE SOVA!! Helt sjukt. Det bara gnager i huvet på mig... jobb, arbetslös, a-kassa, jobba extra... BLÄ.
Slumrade till vid 23. Sen börjar min annars så underbara treåring.. det här är något som hon har satt i system de senaste dygnen...
"Mammaaaa... Jag är törstig" Noelle får vatten.
5 min senare.
"Maaammmaaaa... jag är bajsnödig" Mitt i natten? Visst. Kom, vi går på toa.
Kiss. Bara kiss. Bra, nu går vi o lägger oss.
5 min till...
"Mammaaaa... jag hittar inte min apa" (goseapan som ska sova med Noelle)
Jag kommer in, hittar apan och ger den till henne. Så. Nu sover vi. Okej? "Mmm"
1 min.
"Mamma. Jag vill ha ett vattenglas som ska stå i mitt fönster"
Nu börjar mamma bli galen. "Sluta nu. Nu ska vi sova. Men här, jag ställer ett glas här." GODNATT!
Sen sover vi någon timme tills William börjar ropa. Som tur är vaknar inte Noelle av det.
Så går det, man ska tydligen inte gå o lägga sig tidigt heller, för det verkar inte va till nån nytta...

1 kommentar:

Sandra ♥ sa...

Hehe jag känner igen de där :) som tur är så är Edwin sån innan vi har gått o lagt oss. Och det är nån kväll då o då.. Men vet hur galen man kan bli :D