lördag 25 december 2010

Julafton i bilder

Men först en bild på busungen som alltid klättrar upp på TV-bänken.
Något suddigt, men en morgonklapp i julstrumpan fick man i år :)

Fick en egen dator av farmor & farfar. Smart grej!!


Hemma hos oss. Mat mat massor utav mat...
Köttbullar. Check. Åtgång: hälften.
Prinskorv, 1 kg. Check. Åtgång: ca 10 st.
Brysselkål, rödkål, 3 sorters sill, julskinka, bruna bönor, skagenröra, ägghalvor, potatis, julkorv... listan kan göras lång och idag har vi hela kylskåpet fullt med mat ... JAG äter knappt nån julmat, men de andra då? HUUUR mkt kvar som helst! Varför ska man ha 20 sorters mat? Jag bara undrar... Fast jag är inte bitter, inte alls. =)




William öppnar klappar...




Noelle tar emot paket från tomten, och när hon hade öppnat skulle hon visa tomten allt hon fick. "Tomten!! Tomten!! Titta vad jag fick..." Söt.





Det ENDA hon har sagt att hon önskat sig var ett PIPPI-hus, så ni förstår ju lyckan när hon öppnade detta.. "HURRAAAA ett pippihus!!!"





Och så lycklig när hon fick figurerna som ska vara till huset...



... och pippikläder, hon ville dock inte fotas med de på ... lite arg här ;)





En mycket trevlig julafton även om jag själv mestadels stod i köket.
Men jag fick några fina klappar jag med. En berlock och en säkerhetskedja till mitt PANDORA.
En ljusstake från CULT, en svart fyra med snygga manschetter, ska vara på vardagsrumsbordet.
En gosig morgonrock, kaffemuggar, kläder... m.m
Och av mamma fick vi systrar en Göteborgsresa till våren med tillhörande hotellövernattning och middag. Vi tre och mamma. Mys!
Nu hinner jag inte mer, dags att gå ut med hunden, William ska vila och M och Noelle ska bygga pippihus :)






1 kommentar:

Orsi sa...

God fortsättning på er:=)
Sedan ngr jular tillbaka har vi endast sådant på julbordet som vi vet alla tycker om, resten skiter vi i.
Vi har olika sillar, lax, ägghalvor(ungerskt vis),Jansson, ungerska kåldolmar,julskinka,rödkål(ungerskt vis)och till kvällen risgrynsgröt...Tll kaffet och glöggen är det pepparkakor, ungerska kakor(speciella kakor som görs med vallmo och valnötter)och ngn annan efterrätt, i år baklava.
Har nu även nästan lärt mig mängden som behövs vilket resulterar i att vi INTE längre behöver äta julmat hela januari ut...
Kram