måndag 27 december 2010

Måndag.

Så var det måndag igen, inte som en helt vanlig måndag men ändå.. Dagis är stängt och julmaten är kastad :) Skönt. Igår åt vi pizza, varför ska man äta den hemska julmaten i tre dagar?? Nä.
Idag har vi varit och lekt / fikat hos Sundéns, mycket trevligt!
Nu på e.m bakade jag en daimkaka, är väl typ som en kladdkaka med daimkulor i skulle jag tro, eller, det är smält blockchoklad i smeten istället för kakao, så den blir nog god. Får se om vi smakar idag, en kompis till M skulle komma så det kanske passar bra. Luktar gott gör det iallafall!
En mycket trött William somnade helt plötsligt i duschen igår. Sött!

Julmat som slängdes. Galenskap!!!
***
I morgon ska William på 18-månaderskontroll på BVC, sprutor med, stackarn, det gör ju så ont. Hoppas det går bra!! Jag kanske skulle väga mig med, jag kanske har gått upp lika mycket som William på 18 månader :o
Måste nog vidta drastiska åtgärder 2011 om jag öht ska kunna bada med barnen i sommar..
S U C K för mig o min dåliga karaktär!! Ätstörning kanske man skulle kalla det???



3 kommentarer:

Frida sa...

så sött!! Har aldrig sett en unge somna i duschen!! Då är man nog RÄTT trött!!!

Anonym sa...

Ja mina har somnat på olika ställen, men aldrig i duschen.. : )
Här har vi bara det på julbordet som alla vill ha, ja de har ju olika favoriter, så det är nog reducerat till en tredjedel å så blir allt uppätet, kanske en dag till men inte mer. Kakan blir nog uppskattad, låter gott. Ha ett bra slut å ett gott nytt år. Kram Jorunn

Orsi sa...

Ett tips till nästa gång då du får över så här mkt julmat: Lämna in den till närmaste kyrka så delar de ut den till hemlösa istället...
Gott nytt år till er och jag hoppas att det nya året bringar med sig en massa jobb till dig:-)