tisdag 7 december 2010

Hur är det möjligt...

... frågan är ju egentligen inte HUR, för det vet jag ju.. men, i våras när jag började tänka på vad jag stoppade i mig och joggade ett par ggr i veckan så började jag så sakta gå ner mot min startvikt då jag blev gravid med William. (Vilken egentligen är för mycket men man måste ju ha delmål...)
Nådde inte riktigt dit, innan det blev semester och allt som hör till, men jag joggade ju ändå... Sen började jag jobba, och med det håller jag vikten / går ner litegrann, för att jag står/går/rör mig hela dagarna...
Sen kom det, uppsägningen.. lata hemmadagar... god mat, LÅNGA helger, mycket choklad... Suck! +3kg...
Det är ju inte maten i sig som är felet, jag har alltid ätit samma mat om vi pratar om den jag lagar själv.. sen kan man ju såklart kontrollera sitt snabbmatsbehov och inte äta pizza eller Subway en gång i veckan... Det är godiset som är min bov... CHOKLADEN... och cocacolan :(
Så, nu har jag erkänt det för hela världen, ska se om jag kan lyckas med en förbättring..

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte lätt det där. Jag har kommit på att min allergi inte bara är av ondo, kan ju inte äta en massa olika saker, inte godsaker heller. :)
Men det finns en choklad som är bra, kallas hälsochoklad, du skulle kanske prova den. HAr en kompis som säljer sånt. Man får även en massa andra saker med på köpet, bättre tandkött, mindre tandsten å en hel del har gått ner i vikt efter de börjat med den..... Kan ju vara värt ett försök. Ha det gott å hoppas ni har lite varmare än vi har.
Kramis Jorunn