måndag 13 december 2010

Lucia

Var på lussefirande på barnens förskola 7.30 i morse så det var uppstigning i ottan, haha, 05.50 gick jag upp! Båda barnen skulle vara tomtar egentligen, men kl 20 igår sa Mattias (efter att Noelle igår e.m hade sagt att hon SKA vara lucia trots att vi provat tomteklänningen tidigare och hon sagt att hon ville ha den...) att jag skulle åka till Maxi och kolla, för de flesta tjejerna på dagis i hennes ålder är lucior och hon vill ju vara det, jag vill inte att hon ska bli ledsen. Hmm.. fick en klump i magen... "Tänk om hon blir ledsen för att alla andra är lucior..."
Iväg till Maxi, dan innan lucia.. smart. Jo men jag köpte en luciaklänning i storlek 134/140 (är väl ca 7-8 år) och kortade upp den ca 30 cm =) Roffade åt mig det absolut sista tärnljuset som fanns också!! Firandet skulle ju vara utomhus, så den storleken var ganska bra ändå, utanpå overallen.. Det var ett fint tåg med michelinlucior och tomtar =)
William var först lite ledsen men sen gick jag med och satte honom på en fäll och då satt han där hela tiden sen .. Duktig kille. Och Noelle sjöng med i alla sånger och gjorde alla rörelser och var dessutom med i en liten teaterföreställning =) Gosegumman!!
***

Inga kommentarer: