onsdag 16 mars 2011

Händelserik dag

Först var det att göra oss iordning och komma iväg till förskolan. I tid. Vi är faktiskt väldigt bra på att komma i tid. Jag har mina bestämda rutiner på morgonen. Jag börjar fixa vid ca 7.30, då sminkar jag mig litegrann, (helt utan kan jag inte gå utanför dörren, men idag gjorde jag mig iordning helt eftersom jag skulle iväg lite senare. ) sen tar jag fram frukost till mig, kaffe, gör en macka till Noelle, välling till William och en skål mat till hunden. Jag äter och läser tidningen. När Noelle är klar får hon kläder som hon oftast tar på sig själv och när jag är klar i köket tar jag på William kläder. Tv:n är på hela morgonen, det hade nog inte gått så bra annars. Sedan bråkas det lite i badrummet, med tandborstning och val av hårspänne samt vilket håll luggen ska sitta fast åt.. phu. Sen packar jag ner grejer som ska med, oftast ligger overaller och vantar redan i en påse eftersom jag inte packat upp dem dagen innan, och undrar då varför jag tar hem dem från dagis öht?? Noelle ska ha med sig sin goseapa iaf!
När jag sedan kom hem igen så städade jag lite, strök tvätt och bytte om. Till intervju i "en mataffär"
Det gick väl sådär bra, jag tycker det är lite jobbigt att bli utfrågad efter ett frågeformulär, inte alls personligt... sen fanns det ingen tjänst utan det är jag som har skickat mina papper till div ställen... hoppas kan man ju. Men precis som i de flesta sådana affärer så får man börja genom att få in en fot och ta extratider, och det är ju inte riktigt vad jag vill ha. Egentligen vill jag ju ha ett jobb med mitt fasta schema, en säkerhet, en trygghet helt enkelt!! Vi får se.
Hem. Lunch. Åka iväg med hunden och gå promenad på Kransmossen. Hem. Tvätta av smutsgrisen, vidare och hämta barn. Till öppnis. Hem. Steka pannkakor och nyss ätit och nu ser vi på film :)
Sådär. Min onsdag. Efterlyst ikväll. Tjing!

Inga kommentarer: