torsdag 24 mars 2011

Klart.

Det gick bra för William idag. Allt är bra med hans öron. Först var det ett besök hos audionomen. Det gick jättebra och han satt still i mitt knä hela tiden. Varför? Jo, hon som jobbade där var väl antagligen van vid barn och pratade på ett sätt som fick honom lugn.
Sedan hos läkaren gick det mindre bra. William var helt vansinnig och skrek och hade sig. Läkaren var knäpp. Han satt tillbakalutad i sin stol, med armarna i kors och bara tittade precis som "säg till när han sitter still så jag kan jobba..." Till slut sa han "ska vi hämta en sköterska?"
Jag svarade "ja det kan vi göra, om hon kanske är van vid barn, för det verkar inte du vara..."
Så kom sköterskan.
"Hej William... titta vad jag har här.. fin va? Och du ska få en likadan när vi är klara... en med Bamse på. Tycker du om Bamse? Och har du sett vilka kossor som finns där på väggen??"
SÅ ska dom göra med barn!
Rutschkanan i väntrummet var det bästa som fanns!!


Sedan åkte vi och hämtade Noelle på Mattias jobb. Åkte till Qlean och fick bilen tvättad. Första gången jag gjorde det där och det var himla smidigt ju.
Barnen tyckte det var spännande :)
Idag var det vår i luften, vårmössorna på!!



1 kommentar:

Frida sa...

men hur jävla svårt ska det behöva vara att vara liiite pedagogisk när det gäller barn!!
Bra svar!! Så hade nog jag med svarat!! :-)
Skönt att det gick bra iaf!