måndag 28 mars 2011

LCHF...

... tänkte jag testa nu. Har i alla tider varit emot alla slags dieter och metoder, men nu måste jag göra något!

Jag...

...jobbar inte, men jag ligger inte still hela dagen och äter godis heller, MEN

gratis"motionen" man fick på jobbet genom att bara stå och gå hela dagarna gjorde SKILLNAD!

...har alltid ätit som jag gör, men varför går jag upp i vikt NU?

Något måste göras. Min mage ser ut som ett arsle. Ja, en rumpa fram helt enkelt. Hur kul är det?

Ät som vanligt och träna. Visst. Men jag har inte tid eller lust att träna varje dag.

I princip kan man säga att jag lagar min vanliga mat till barnen, men jag äter tex själv bara kycklingen eller köttet eller köttfärssåsen. Hoppar över pastan och riset. Det är kolhydraterna som är boven. Gör en god sallad till istället. Och så struntar jag i de där två ostmackorna till frukost. Kan ju äta ägg, naturell yoghurt och sånt istället... Bara jag som har älskat att sitta där med mina mackor, en kaffe och läsa tidningen...

Jaja vi ropar inte hej än. Jag ska FÖRSÖKA sa jag. . .

Har ni tips på god LCHF-mat, gärna så enkelt som möjligt får ni gärna kommentera :)

10 kommentarer:

Anna sa...

Gör som jag, tappa matintresset o suget för mat o rasa i vikt ;)

Josefine S sa...

Det kommer du fixa galant.. Tänkte faktiskt också börja med LCHF:-) Så då är vi två.. sommaren är ju nära nu:P o alla besök till poolen i sommar:P Det gör stor skillnad om man jobbar lr inte.. Märker det nu bara sen jag började skolan.. rör mig inte alls lika mkt:( Åh,som du säger man kanske inte har varken lust eller tid att träna varje dag... Lchf verkar till skillad från många andra dieter lätt att följa.. så det är ju värt ett försök:) Lycka till!!:))

Anonym sa...

LCHF är tokbra, till du slutar med den.. Då kommer allt tillbaka igen. Sedan vet ingen hur kroppen mår av att gå på den i evigheter, det kan ju vara så där kul kanske... Men annars så e den effektiv som attan...

Unknown sa...

Har lite små tips :-)
Använd enbart äggula och grädde när du gör köttbullar eller biffar, blir supergott och du slipper kolhydraterna från ströbrödet.
blomkåls eller broccolimos istället för potatismos är gott. Eller varför inte stuvade grönsaker :-)
Har nog lite goda recept på lager med, men inte just nu på rak arm, men vill du ha kan jag fixa det åt dig :-)

Sandy Dandy sa...

Mkt fet mat!!! Fett i mängder! ingen frukt eller kolhydrater. Lycka till! =) (räkor, avokado, köttgrytor, kycklinggrytor, ägg m,m,)

Carol sa...

Anna - Det är ju inte så lätt när man är konstant sugen på nått att äta :)

Josse - Ja tänk.. inte så kul att ha rumpan fram, bland alla barn.. (i mitt fall då) haha

Jenny - Alla dieter är dåliga när man slutar med dem... Jag ser detta som något mer långsiktigt än att gå på Nutrilettdiet i två veckor och sedan gå upp igen.. förhoppningsvis blir jag lite mer nyttig nu, går jag upp nått kilo sen (om jag nu går ner först...) kan man förhoppningsvis hantera det.. genom att hålla en balans mellan matintag och träning.. nu går det ju BARA utför!

Frida - tack det tar jag gärna, när du har lust!

Sandy - Japp! :)

johanna sa...

http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf


jag har kört lchf 1 vecka nu och tycker dt funkar kanon :)
sök, finns massa sidor o bloggar om detta..

Frida sa...

ARSLE!! hahahahahahahahahahhaah!!!
Löcka teee!! :-)

Caroline sa...

Det ska bli spännande att se hur det går! Lycka till!

Nötter är okej att knapra på som snacks och ett enkelt sätt att sluta med kolhydrater är att äta grönsaker till köttet. Och mycket bearnaisesås. =)

Vi har i omgångar kört lååångsamma kolhydrater och godisförbud här hemma, det gör skillnad för både sötsug och vikt men är inte så ansträngande att ändra på.

Sandra ♥ sa...

Vad spännande! :) Jag funderar också på att börja sen.