måndag 21 mars 2011

Måndag.

Lämnade barnen på förskolan, de var så glada och sprang in direkt.. Knappt så de hann ge mig kram och puss, det är ju ett måste! (för mig iallafall)
Hade hunden med mig i bilen och tog mig ut på 5 km-spåret. Tråkigt väder idag men ändå så skönt att komma ut! Det tar ganska precis 60 minuter att gå där, när jag har hunden med mig. Gissar att jag skulle vara några minuter snabbare om jag slapp stanna och vänta på kiss, och plocka bajs. Och ytterligare några minuter snabbare när våren kommer och all snö är borta, nu är det ju isfläckar till förbannelse, vattenpölar på hela gångbanan så jag får ta ett sidospår för att inte blöta ner hela fötterna. Vill minnas att vi har gått på 45-50 min när jag och kompisarna gick med vagnarna, när vi bara hade ett barn var ;) 2007-2008.
Kanske ska köra en omgång med bollen nu också, innan jag duschar och hämtar barnen. Får lite inspiration av Familjen Annorlunda Madeleine Ilmrud BarbaMamman . Hon kan, då kan jag med!!
Har hunnit göra mig en supergod kycklingsallad till lunch också!
William har sovit i Noelles säng i natt igen. Han går och lägger sig där på kvällen precis som om det vore hans säng. Söta unge!
Men vid 5 (tror jag) vaknade han och jag bar in honom till spjälsängen.
Öppna förskolan på schemat i eftermiddag! Får passa på nu, i april börjar de stänga kl 15 och då hinner vi ju inte åka dit på eftermiddagarna....

Inga kommentarer: