lördag 13 februari 2010

Ganska tråkigt...

... idag. Inget roligt som händer. Ska troligtvis vara själv ikväll. Skulle t.o.m kunna tänka mig att skita i melodifestivalen o kolla på film istället, jäkla skit-startfält idag.. vad har hänt? BLIR det verkligen sämre för varje år?? Börjar ju undra nu... Jag som alltid varit en sann melodifestival-nörd liksom...

Det bästa idag är väl att Noelle har gått utan blöja hela dagen! T.o.m sovit utan! Och gjort alla sina behov på toaletten! Min duktiga tjej!
Sedan så övade vi lite på vissa ord som hon inte kan säga, eller, hon KAN men när hon började prata för ett år sedan så var det vissa ord som hon sa på sitt sätt och sedan så har det blivit att hon vägrat säga rätt. Men idag testade jag henne och det gick så bra så!
T.ex
"husen" - husvagnen
"rustan" - rutschkana
"plånit" - plånbok
"joobit" - jordgubbe
"hammit" - hamburgare

Nu kunde hon alla, men hamburgare var fortfarande lite svårt att få till. "Hambujja.. hambujjade"

Hon är så rolig... Försöker även få till vart orden "oss, vi, ni, er" ska placeras in.
"Jag har sparat lite mat till ni" (er)
"William vill leka med vi" (oss)
:-)

2 kommentarer:

Orsi sa...

DUKTIGA DUKTIGA NOELLE:-)..Jösses de blir stora så fort......
Ha en skön kväll, utan Melodifestival.....;-)
Kram på er

MrsTroll sa...

Ja öva på talet är inte de lättaste. Försöker göra detsamma med sonen med vissa ord..