måndag 15 februari 2010

Ögonkontroll

Ögonkontroll idag för Noelle. Jag berättade att hon har börjat ta av sig glasögonen då och då samt att lappträningen inte har varit 100%...
Därför gjorde hon en undersökning med ögondroppar och allt, då får man vänta i 45 minuter, så vi gick ner till fiket i sjukhusets entré o köpte oss varsin glass ;) mitt i vintern, gott!
Det visade sig att Noelle har fel styrka på glasögonen eftersom att synen har förändrats, samt att dom börjar bli för små. Dags att byta! Vi fick ett nytt recept. Ja, det heter faktiskt recept, på glasögon :) Så nu ska vi ner till Synsam någon dag när vi hinner och prova ut ett nytt par. Jag hoppas verkligen att det finns likadana.. eller likvärdiga, det kommer bli svårt att få henne att byta! Men, vi får göra allt vi kan!

I morgon kommer mamma och har William på morgonen så ska jag åka till jobbet, chefen ville prata med mig... om schema och så sa han.

Nu ska jag kolla på tv en liten stund sen ska jag sova tidigt och hoppas jag får sova lite mer.. i natt har lilleman vaknat 23, 24, 02, 03.30 och 6.. Skärpning kan man tycka!!
.... jaha, nu gnälls det från hans säng.. sovit 45 min. Grattis!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Skönt att det gick bra med ögonkontrollen!
Om du inte vill byta glasögonbågar kan man oftast sätta in nya glas i dom gamla. Smidigt om bågarna inte är slitna, eller om man måste byta glas ofta! Barnbågar brukar finnas hos leverantören många år också, om man letar efter samma modell.

Hoppas natten går bättre!

Orsi sa...

Åh jösses, du måste vara helt slut!!!!!Shit, och jag gnäller när barnen vaknar en till två ggr per natt....Men dock vet jag hur det är att vara uppe stup i kvarten för så hade vi ju det med Filippa frams till hon var 11 månader, då körde vi hårt på 5 min-metoden i tre dagar sedan har hon somnat av sig självt och vaknat en gång per natt.
Kram

Angelica sa...

Ett kul tips.
Gjorde en gratis jätte fin fotobok på Fuji.
Erbjudandet gäller tom 28 februari. =)

http://www.fujidirekt.se/asp/_campaign/icakuriren/index.asp?utm_source=Icakuriren_20090720&utm_medium=Print&utm_campaign=Gratis-Fotobok