torsdag 25 februari 2010

Jag är tillbaka.. lite bilder!



Har nu varit utan internet i en vecka... Men idag ringde jag hit Mattias bror som lovade att kolla på vad det kunde vara. Det var så busenkelt så vem som helst skulle klarat av det om man inte vore så inkompetent på datorer som jag! Det var bara att aktivera nätverksanslutningen som av nån anledning hade inaktiverat sig själv =) Jaja...


Orkar jag skriva vad som hänt den senaste veckan?


Okej... i lördags så skulle vi på 30-årsfest ... i Björbostugan!! En av Borås högst belägna platser, mitt i snökaoset. Det höll på att bli inställt men efter att festens huvudpersoner fått tag på vänner med plogmaskiner så blev vägen upp farbar! Det var himla trevligt, sist jag var där firade jag min 25-årsfest, i juli 2006, så det var trevligt att få komma tillbaka! Tack Stefan & Malin =)

På lördagsförmiddagen var vi uppe på Coop, och lät Noelle klippa sig på salongen som ligger där.. Mattias hade ju också glömt av att han var lite långhårig, så han fick sig en tid han med.. han brukar gå till Barbershop (B2) i stan o klippa sig annars, men dom hade ingen tid så snabbt.. vresultatet från Coop var dock inte lika bra... Men sen är det ju viss prisskillnad också ;)


I måndags var Madde här, en av våra grannar när vi är i Varberg på sommaren. Hon bor i Kinna, pluggar i Varberg men hade sportlov denna veckan och i somras pratade vi om att träffas nån gång under året.. Hon ville gärna komma hit. Noelle har pratat så mycket om henne. "Det ska bli roligt träffa Madde" :) Hon var här hela dagen och lekte med Noelle o William, vi fikade och åt mat :)


Tisdag och onsdag har inte hänt så himla mycket.. Vi var i stan igår, Noelle skulle prova nya glasögon. Det blir likadana bågar som hon har, en annan färg bara. Jag gillar ju den modellen nu när jag har vant mig vid att hon ska ha glasögon och kan absolut inte tänka mig att byta till ett par runda eller ovala... Nästa vecka ska vi hämta ut dem.





Kul att leka i syrrans leksakskök när hon är på dagis!! :)





Efter dagis idag åkte vi till öppnis. Det var längesen vi var där, jag har ju varit förkyld så himla länge! Idag lekte Noelle jättemycket med My, så roligt att se hur de utvecklas och verkligen leker med varandra, pratar och hittar på saker...

Sen har vi ju mini-terroristen här hemma... han som inte sover. Sen någon vecka tillbaka har han blivit omöjlig att lägga .. han bara vrålar, gallskriker och vill sätta sig upp. Sen vaknar han ca 2 ggr per natt och är då vaken i en timma ungefär, och vill inte somna. Orkar inte förklara, men det har varit jobbigt, och är fortfarande. Tycker mig se en tand spricka upp i överkäken, så kan ju hoppas att det är det!

Var så illa med han skrik och sov-vägran i förra veckan att jag åkte upp till barnmottagningen. Han var så slö dessutom, somnade på köksgolvet... inte likt honom direkt.
Väntade i tre timmar för att få ett urinprov på honom, men det var u.a. Öronen var också fria från inflammation. Ingenting alltså, bara virus med tillhörande snorig näsa...


Somnat på köksgolvet...
... nästan däckat på golvet i Noelles rum.

1 kommentar:

Sandy Dandy sa...

Roligt höra från dig ;)
Fina bilder!!!
Tröttis William !