lördag 27 februari 2010

Vågar vi hoppas??

... att det börjar ordna upp sig med Williams nattliga besvär?? Nja, än så länge har ju bara en natt varit jättebra, tycker jag, då han somnade 20.00 igår och sov till 03, försökte med att bara ge nappen, men det blev för jobbigt så han fick välling och somnade om mellan oss. Utan skrik och utan krångel.. lite klappa på ryggen bara... Sov till 06.45.
*Håller alla tummar nu*
Idag blir en dag utan planer.. Jag har tvättat babysitter och tyg till bilstol då grannen ska köpa detta... dom är beräknade till mitten av mars så det är väl hög tid att dom får dessa grejer nu ;)
Mattias satte in ny bilstol till William igår. Skönt att slippa bära på babyskyddet, han väger ju över 9 kg nu.. det tar på krafterna ;)
Vet dock inte hur jag ska göra när jag ska handla mat... han kan ju sitta, så han får väl testa den vanliga "barnsitsen" i kundvagnen.. frågan är vart Noelle ska vara då? Ha henne "lös" springandes i affär vet jag inte om jag tycker är så skoj... Hur gör ni andra med två, i ungefär Noelle & Williams ålder? Hon kanske kan sitta i kundvagnen, där maten är? Vilka I-landsproblem va??!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Elliot är förvisso större än Noelle men gillar ibland att sitta mitt i högen med mat ;) Tristan sätter jag i sätet på vagnen. Funkar utmärkt. Du får lära Noelle att sköta scannern så har hon nåt att göra mitt i maten ;)

Sandy Dandy sa...

När jag är sj så tar jag antingen en vanlig vagn så Saga sitter o Engla sitter i vagnen bland varorna, eller tar jag en sån där bil så Saga sitter där uppe o Engla "kör" bilen :)

Angelica sa...

Var på Maxi i veckan och tog en sån där vagn med bil. Jag tänker ALDRIG göra om de misstaget. Sikken skit. Gick inte att köra. Fick släpa omkring på den och försöka styra framifrån.
Jag har valt vanlig vagn vid andra tillfällen. Z får sitta bland maten. Eller gå jämte mig. Sen har jag ju sjal att ha B i så Z kan sitta i vagn.;)