torsdag 4 februari 2010

Inget roligt...

... som har hänt, bara tråkigheter. Jag har blivit förkyld och allt känns jobbigt 'bara för det'...
Sen skadade jag mitt ena finger i morse innan vi skulle till dagis, fråga mig inte hur det gick till, men jag fastnade på något sätt med fingret ner på den 'vassa' kanten av brevinkastet, så den skar mig ner under nageln och nageln gick av halvvägs.. o det kom blooood, en massa blooood... Usch vad klen jag blir när såna småsaker händer, jag sa "aj aj aj det gör så ont, ajaj... det blöder.. ooh vad ont det gör..." Efter tvätt och omplåstring kom vi äntligen iväg till dagis, lite försenade...
Sen åkte jag till apoteket o köpte nässpray, ett MÅSTE för mig när jag är förkyld, jag vet, jag ÄR beroende!!!
Åkte hem och vilade, jag o William :) Natten har ju varit den tredje i rad då vi sovit extremt dåligt! William vaknar hela tiden! Igår hade han nog ont i magen med, för magen var jättespänd och han skrek o skrek. Tog upp honom o satt i soffan till 23.30 då han somnade. Men sen vaknade han 00:05.... 01:30... 03:00... 03:40... 04:35... sen gick vi upp 07:00. Avundsjuk?
Hoppas bara på bättre nätter hela tiden, men vi har ingen tur med det där...
Nu slappar vi i soffan o William sitter o leker på golvet.. såna här dagar när man är sjuk själv blir det en hel del film o så... så får det vara!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja passa på att slappa så gott det går!
Själv är jag på bättringsvägen nu :-)
Krya på dig!

Farbror Magnus sa...

jasså, den onda förkylningen har slagit till hemma hos dig med.
Jag har inte vågat visa mig på tursagatan nu när jag är förkyld. Men när jag är frisk då ska jag vara lek farbror =)
Krya på dig hjärtat