torsdag 18 februari 2010

Sjukstuga, eller inte sjukstuga?

Som ni vet så har ju William krånglat jättelänge med sömnen.
Och nu denna veckan hade jag ju börjat misstänka öroninflammation, eftersom han bara skriker och skriker när vi ska lägga honom..
Har gett Alvedon, Ipren vid sängdags OM det var så att han hade ont men det har inte hjälpt. Ingen feber.
Så hade vi bokad tid för 8-månaderskontroll på BVC idag så då tänkte jag att hon kunde kolla hans öron där. Han hade lite svårt att vara still, så hon såg inget.
Vi väntade istället på en läkare. Och William var jättehängig, sköterskan undrade t.o.m om vi inte skulle ta lite prover på honom...
Då händer det som inte får hända. William kräks tre ggr på raken..
Han är ju ett kräkbarn, men detta var verkligen av sjukdomskaraktär! Så pinsamt och hemskt, fast, jag vet ju att det säkert inte var första gången något sånt hänt på BVC men det kändes ju så!
Byta kläder, torka allt, sprita... Och skynda ut därifrån!
Här hemma har han mestadels sovit, jag har fått i honom lite lite fruktpuré (en halv burk) och det har han behållt iaf.. än så länge. Nu sover han igen, så det är ju bara att avvakta!!
Men jag hoppas att alla förstår att jag inte hade gett mig iväg med honom om jag hade misstänkt att han hade magsjuka! Det är ju det värsta jag vet och jag blir vansinnig på föräldrar som tar ut sina barn bland andra tidigare än 48 timmar efter senaste symtom!!

Vi gick ju t.o.m på stan en sväng först så han kunde sova lite, vi hade tid 10.45.

Iallafall så hann vi göra det vi skulle innan olyckan var framme och han klarade hörseltestet bra! Vikten var 9340 g, längden 74,5 cm. Stor och tung kille, så han har lite att ta av nu när han inte är helt kry ;)

2 kommentarer:

Marika sa...

Men lille killen då!!! Och jag tror ingen anklagar dig! Har t.o.m kollegor som spytt på jobbet och de har inte känt någonting innan det precis har hänt! Vi får hoppas att detta är anledningen till att han varit hängig och blir en go och glad kille när han är frisk!

Anonym sa...

men usch, vad jobbigt! vi kan ju "hoppas" att det är det som har stört hans sovande, då går det ju över när han blir bättre.

finns ju inget jobbigare än kräkande, och ännu värre ute bland folk.

får hoppas dom fattade att det inte var något du var medveten om, fast man känner ju sig så skyldig... usch! hoppas han blir bättre snart minimonstret.