måndag 1 februari 2010

Mode

Satt just och bläddrade lite i ett av höstens nummer av tidningen MAMA... Har inte tänkt på att skriva om detta innan, men varje gång jag tittar på modesidorna i den tidningen blir jag helt stum... "8 nyckelplagg är allt du behöver i höst" Åh spännande... men, tittar jag på kläderna, eller, på priserna rättare sagt, så hittar jag märken som Zadig & Voltaire, Baum und Pferdgarten och Fifth Avenue Shoe Repair... priser som 2800:- för en kofta, 6000:- för en klänning och 2700:- för en kort kavaj! Finns det mammor som köper detta? Ja, visst gör det.. men INTE ETT ENDA plagg från t.ex H&M, Lindex, KappAhl eller Esprit. Det är ju designermärken, det fattar jag ju med, men det är så onödigt, overkligt dyra kläder i reportagen! Det kunde gott blandas lite tycker jag! Jag har inget emot om dom visar en klänning för flera tusen, kanske tillsammans med lite billigare detaljer.. eller ja ni fattar...

Själv köper jag mina kläder (när jag nu köper kläder, haha) mest på H&M, Lindex & Esprit. Sen beror det ju på vad jag hittar, jag kan hitta en klänning på KappAhl eller en tunika på Vero Moda... det beror ju helt på... Gina Tricot har fallit lite i mina ögon tyvärr.. Dålig kvalité och typ massproduktion, men visst köper jag ett o annat plagg där med!! Fast sen ska väl inte H&M skryta med kvalité heller, min senaste vanliga svarta v-ringade topp jag köpte har blivit helt slapp och hänger långt ner på axeln.. och nopprig är den med... Men, 149:- är ju överkomligt om man säger så =) Gud vad jag babblar... nu är det dags att laga mat! Bye!

Inga kommentarer: