söndag 3 januari 2010

21 dagar...

Det sägs ta 21 dagar att vänja av kroppen/hjärnan vid något. Som t.ex mitt godis/sötsaks"beroende"?
Malin Berghagen pratade om detta i tv för ett tag sen, minns inte om det var i Förkväll eller Efter 10 med Malou. Men det lät bra, för jag har ju bara klarat 5 dagar innan, och så har jag unnat mig på helgen, och sen är man tillbaka igen, jobbig måndag och starta om... suck. Tänkte försöka (FÖRSÖKA!) hålla dessa 21 dagar och se om suget försvinner... Är bara på dag 2 så än ska jag väl inte ropa hej ;)
Finns ju mycket annat man kan äta som godis, är ju t.ex gott med Riskakor, morötter m.m
Problemet är ju att om det står en skål med Never-stop och en skål med morötter på bordet, väljer jag ju chokladen! Morötter är för hästar!
Eller en morot... att kunna visa sig i bikini 2010...

2 kommentarer:

MrsTroll sa...

Äh morötter är gott.. De tar oftast jag och sonen som lördagsgodis.. Är inga hästar, var jag vet... Hihi ;-)

Linda sa...

Jag håller tummarna för dig = )