torsdag 28 januari 2010

Onsdag + Torsdag

Igår tog jag barnen till stan efter dagis. Tillbringade en stund inne på Barnvagnscentralen i väntan på att BVC skulle börja vaccinera kl 15. Halva priset på kläder, resulterade i... *trumvirvel* ........... PLAST TILL BAJSBLÖJETUNNAN!!! Gud va kul, roligare saker kan man ju inte köpa för pengar!!
På BVC gick det bra att vaccinera, inte ett knyst från något av barnen. Så duktiga! Det var värre när vi skulle hem. Lät Noelle leka en stund i väntrummet, men sen tog det 30 minuter att få på henne kläder typ... det slutade med att jag släpade ut henne till en annan del av väntrummet och tvingade på henne skorna... suck, 3-åringar ;) Detta är ju bara början.. nu är det så varje dag vi ska ta på oss. Innan hjälpte det att locka med något typ som "vi ska ju till dagis nu, och ni ska säkert gå ut och leka idag" eller att vi ska till öppnis, hem till kompis, Maxi... inget sådant funkar längre...
Inga biverkningar än så länge, jag tror inte det kommer heller.. vi stannade hemma från dagis idag ändå, eftersom jag inte visste... Tog oss en tur till Fristad och Annies bod. Så himla mysig affär!! Handlade på City också innan vi åkte hem igen! Väl hemma, eller.. just det.. på vägen stannade vi i Knalleland och köpte mat på Max.. aja baja, men ibland får man, Jag insåg att det skulle ta alldeles för lång tid att laga lunch innan vila.. så det får bli god hemmalagad mat senare idag! Efter maten iaf, så somnade barnen, och mamman skulle ta igen lite förlorad sömn. Sagt o gjort, jag la mig på soffan... och efter 20-25 minuter vaknar William och somnar inte om. Säger som Noomi Rapace. "Tack. Tack. Tack"
Nu sitter han på golvet och leker och gör inga väsen ifrån sig än så länge så det är okej ändå ;)
Så mycket snö det har kommit då?!!? Jag fick ju skotta bort en snövall för att komma ut med bilen (vi bor i hyreshus så sånt ska ju egentligen inte vi sköta...) Jag ringde värden i morse (ni som känner mig vet ju att jag har haft problem med honom tidigare, och han sköter ingenting gällande huset, skiter i allt.) Nu påstod han då att han anlitar kommunen för att skotta snö här, och att han betalar dom varje månad... "Jaha, då har du nog blivit lurad, jag tycker att du ska ringa dom för här har ingen skottat under de 5 åren jag har bott här...det har vi själva gjort mestadels" När jag kom hem från Fristad så hade vaktmästaren skottat.. det där med att anlita kommunen var nog bara bullshit!! Men, det hjälper att ringa och visa sitt missnöje tydligen... haha!
Nä, om vi skulle ta och väcka storskrutten nu kanske... hon har snart sovit en timma.
Grattis till min mamma som fyller år idag!!

Inga kommentarer: