lördag 30 januari 2010

Lördag

Andra inlägget idag då, det är väl första gången i min blogghistoria ;) typ...
Var ju såå kallt i morse, o kallt inne med, som synes.. Såg tempen efter att jag hade duschat o tvättat håret, haha, ja det var ju bara att ta fram hårtorken och en tjock mössa innan vi gav oss iväg till Friskis. Ibland önskar jag att jag hade såna bra ytterkläder som barnen har. Varför satsar man inte på att köpa det egentligen? För det är ju så tråååkigt!!!!
Jag har förberett maten, en potatisgratäng med bacon o vitlök i. Bara grädden som ska på.. Ja, ni läste rätt. GRÄDDE ska jag ha idag! Brukar alltid annars blanda matlagningsgrädde med mjölk för att det inte ska vara så fett.. Men idag ska det bli på riktigt vis! Haha. En del påstår ju att vanlig grädde i maten är bättre, än en massa lightprodukter. Sådeså! Det skålar vi för!
Just hällt upp ett glas :)

Nu ska jag fixa iordning en sallad, och snart ställa in gratängen i ugnen.. Mattias skulle ju kommit vid 18.. vad är klockan nu? Snart 19. Är han hemma? Näää...
Tur att maten tar en timme lite drygt i ugnen då. Tur för honom :)



1 kommentar:

Sandy Dandy sa...

Duschade du innan träningen o solningen?!??! Hehe.
Mmm vad maten lät god!
ja, grädde köper vi alltid... mkt bättre än matlagningsgrädden o allt annat... kolla på ingridienserna... ju nyttigare ska ha så få ingridienser som möjligt...!grädde är bäst!