torsdag 21 januari 2010

Surkärring ;)

Slappade hemma hela f.m efter att jag lämnat Noelle på dagis. Plockade iordning lite, drack kaffe, surfade.. kämpade i 35 min med att få William att sova, han var dödstrött men ville inte. Till slut gick det. När han sen vaknade 12.30 så hade jag suttit o filat lite på en veckomatsedel... Är ju urusel på att laga mat/planera ... Så då fick jag ett ryck att åka o handla. "Kom igen nu William, nu käkar vi lunch snabbt o sen handlar vi innan vi hämtar storasyster kl 14" Sagt o gjort. Hunden skulle ut med så det blev lite stressigt men tre matkassar o lite surtantsfasoner senare var vi på dagis exakt kl 14 ;)
Jag är lite "smyg-gnällig" när jag går där i affären, först för att det är så mycket folk mitt på dan.. då kommer det "Va f*n jobbar inte folk eller?" och sen stannar en tant mitt i gången för att snyta sig.. mumlar "där kan du ju inte stå..." Vidare till barnmatshyllan såg jag att Williams gröt var hela 2 kr dyrare än på City, jag dör inte av två spänn, men då ska inte Maxi skryta med att dom är billigast, för det är dom INTE!! Sen kryllade det av praoelever som plockade upp varor i varenda gång.. dom har ju inte vett att flytta sig alls... Haha, inte drömmen att stöta på mig i affären? Idag var jag ju lite smått stressad så det var mycket därför. Skulle ju bara varit droppen om jag fått avstämning också, på varor för 1000:-... då hade dom nog fått hjälpa till o packa i också, fast jag vet, det är inte kassapersonalen som väljer ut vilka som ska få avstämning.. MEN jag klarade mig idag faktiskt utan avstämning!!
****
Nog om det, hemma sen så blev det en tacopaj, den blev rätt god faktiskt!
... och helt plötsligt satte sig William upp, utan hjälp, från liggande på mage.. o jag hann bara tänka "William, sitter du upp nu? Du låg ju ner nyss..." haha

4 kommentarer:

Sandy Dandy sa...

Hihihi du e för rolig :-) har med samma tankar som dig ibland , speciellt när man e stressad!!!!!!

Angelica sa...

HaHa, jag är likadann i affärerna. Jag blir lite lätt irriterad på gamlingar med rullatorer, vänner som träffas och står mitt i gången och pratar minnen från förr och så klart alla de där som jobbar och ska packa upp varor. Kan de inte göra det när butiken är stängd? haha, elr inte. Övertid kanske?
Vad kul att William sitter upp nu. Hur ska vi få dem att sova då? Inatt sov iof B från 18.30 till 03.40 utan ett knyst. =)

Sandy Dandy sa...

Naeee inget superdupertips tyvärr till fötterna... jag gör som du.... men testa smörja in med massa olivoljan innan sängdags... får du sova med platspåsar på fötterna ;) sen skölja o smörj dagen efter... olivolja e skitbra!

Caroline sa...

Ja, matsedel ska jag nog också börja med igen. Det gör allt så mycket lättare! Vad vi ska äta är våran stora stöttesten hemma...

Jag är nog en av virrpannorna som går långsamt och är i vägen i affärerna. Hehe. Tur att jag inte träffade på dig där igår då. :-)

Trevlig helg!