torsdag 4 mars 2010

Fullt ös!!

Efter gårdagens incident med en flaska välling utspilld i köket så fick jag ett ryck att städa hela köket, det hade ju skvätt lite välling upp på lådor och lister som jag inte orkade ta igår... Fortsatte torka kaklet, skura diskbänken.. m.m m.m Men bakom spisen, nae det kan vi ta när vi flyttar ;) ssschhh...
Synd bara att det inte ser skinande rent ut eftersom listerna är ganska slitna och inte går att få rent, plastmattan på golvet är också ganska ingrodd med smuts då den förmodligen legat här i 30 år :(
Sen har jag hunnit;
* tvätta sex maskiner tvätt
(utöver den vanliga tvätten tvättade jag sånt som, iallafall inte jag, tvättar varje vecka: sängöverkast, filtar till soffan, överdraget till skumdynan på skötbordet...)
* dammsugit och torkat golv överallt. Toan skurade jag i förrgår efter att jag badat hunden så den klarar sig ett tag till!
* diskat
... nu sover William och jag har precis duschat. Ska hämta Noelle på dagis kl 14! Känns ganska bra faktiskt!
Skulle hunnit handla på Maxi med, men kanske kommer mamma hit i e.m då kan jag åka dit när hon leker med barnen. =)

Noelle pratar så mycket hela tiden.. häromdagen kramade hon William och sa "hej min lilla nummenumm"
Låter kanske konstigt men det lät verkligen så gulligt! Jag sa "vad sa du till William?"
"Min nummenumm!!" Hihi, ett eget språk, dom emellan kanske.

3 kommentarer:

Sandra sa...

oj, vilken produktiv dag! Jag längtar till den dagen då jag oxå kan få lite gjort.. nu är det mest, bära, amma, söva, byta blöja.. där emellan försöka att få i sig lite mat o kanske tom en kopp kaffe.. Ska väl försöka att släppa alla "måsten" o bara njuta, tiden går ju så rasande fort ändå!

Visst är det härligt när våra "stora" pratar på så bra!

Anna-I kampen mot min 6årings caner sa...

vad gulligt ,nummenumm ^^

Angelica sa...

Ja visst är de fina. Ska försöka mig på att köpa lite olika från det märket. Synd bara att det inte fanns fler alternativ till de små. Fruktsallad på både byxa och body känns lite mycket.

Jo det finns solskydd till stolen, ett rätt stort har jag för mig. Man fäster det som en suflett uppe på bilstolen. Gå in och prata med Emma. Hon har bra koll.