måndag 8 mars 2010

Heldag på öppnis =)

Igår hade jag släpat upp syskonvagnen från källaren, satt i åkpåse och en mysig fäll, o ställt den i garaget så att allt var klart till idag då vi skulle ta en promenad till öppna förskolan, med Martina, Nellie & Elin. Gick bra tills vi kom till slutet av backen från Statoil.. då fick vi ställa min vagn o hjälpas åt med en vagn i taget upp.. det var ISGATA hela vägen..
Väl där hade vi bestämt träff med Mari, Monique & Mio. Alla hade trevligt och barnen lekte massor! Det märktes att dom hade saknat varandra, alla har ju varit sjuka i perioder ett tag så vi har inte kunnat träffas.
Gick en annan väg hem (över Dammsvedjan & Storängen) för att slippa åka på rumpan ner för backen, det var isigt där med men inte lika branta backar! Tog lite längre tid, men det gjorde inget, barnen sov så gott i vagnen och vädret var ju helt perfekt!

Väl hemma värmde vi upp gårdagens spaghetti & köttfärssås, åt och slappade lite, tog sedan bilen tillbaka till öppnis och träffade Linda med My & Ebba. Trevligt!

Hemma sen så var William ganska omöjlig.. jättetrött men vägrade vila! Skrek sig hes i sängen.. så till slut fick han vara uppe. Äta gröt och vara med mig i köket när jag lagade middag. Sen var det lite lek, och pappa kom hem, och sen läggning.. det gick hyfsat bra faktiskt och jag håller alla tummar!

Nu är pausen slut i Familjen Annorlunda, dags att spänna ögonen i tv:n!! =)

Inga kommentarer: